• جمعه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94012810710
  • خبرنگار : 71511

دبیر دفتر تحکیم وحدت :

تعلیق حج عمره از طرف دولت در راستای شعار همدلی و همزبانی با ملت بوده است

تعلیق حج عمره از طرف دولت در راستای شعار همدلی و همزبانی با ملت بوده است

یک فعال دانشجویی گفت: با توجه به آنکه تعلیق حج عمره از ابتدا یک مطالبه مردمی بود، دولت به خوبی متوجه این موضوع شد و اعلام تعلیق حج عمره در راستای همدلی وهمزبانی با ملت در نظر گرفته شده است.

یک فعال دانشجویی گفت: با توجه به آنکه تعلیق حج عمره از ابتدا یک مطالبه مردمی بود، دولت به خوبی متوجه این موضوع شد و اعلام تعلیق حج عمره در راستای همدلی وهمزبانی با ملت در نظر گرفته شده است.

علی بیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به اقدام زشتی که در عربستان صورت گرفت و به زائرین ایرانی بی احترامی شد، مردم و مسئولین منتظر بودند تا عذرخواهی از سمت عربستان انجام شود حالا نیز انتظار می رود علاوه بر آنکه متجاوزین به اشد مجازات برسند عذرخواهی که در عرف دیپلماتیک و سیاسی وجود دارد از سمت این کشور اعلام شد.

وی ادامه داد: نه تنها این اقدام صورت نپذیرفت، بلکه اقداماتی بدتر مثل جلوگیری از فرود هواپیمای ایرانی در خاک عربستان و برخوردهای ناشایستی با زائرین ایرانی انجام شد. به نظر من دولت به موقع برای تعلیق حج عمره تصمیم گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: دولت باید به دنبال احقاق حقوق ملت باشد که تا امروز نیز بوده است و امیدواریم تا زمانی که عربستان به صورت رسمی از ایران عذرخواهی نکرده و حقوق قربانیان حادثه باز پس گرفته نشده، این تعلیق ادامه پیدا کند و ان شاء الله بعد از این اتفاقات حج عمره به امور عادی اش بازگردد.

این فعال دانشجویی با اشاره به حملات عربستان به یمن خاطر نشان کرد: حمله عربستان به یمن مسئله ای است که جای سوال بسیار دارد. دولت محترم می تواند در کنار بیان مطالبات داخلی خودمان از عربستان ، مسئله یمن را هم مطرح کند و از مسئولین سعودی و کشورهای منطقه بخواهند تا نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند و هر چه زودتر حمله ها پایان گیرد و ثبات امنیت به منطقه بازگردد.

وی با اشاره به شعار سال 94 مبنی بر "دولت وملت، همدلی و همزبانی " گفت:‌ قطعا عملکرد دولت در راستای شعار امسال بوده است، زمانی که پس از آن اتفاق ناراحت کننده مردم خودشان شروع کردند به اعلام این موضع که حج عمره را تحریم کنیم و این عمل مستحب را تا مدتی انجام ندهیم، دولت خیلی سریع این تعلیق را انجام داد که قطعا در راستای شعار سال عمل کرد. مردم نیز حتما در همین راستا با دولت همراه خواهند بود . امیدواریم که ان شاء الله این شعار در تمام امور از سمت دولت و ملت جاری و ساری شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم ما بتوانیم با تکیه بر این شعار و وحدت کلمه مشکلاتمان را حل کنیم. همچنین در همین مسئله اخیر نیز امیدواریم هرچه زودتر مشکلات برطرف شود و مردم بتوانند به مستحباتشان برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha