• پنجشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94012710614

لاوروف: حمایت علنی آمریکا از تجاوز عربستان به یمن سوال‌برانگیز است

لاوروف: حمایت علنی آمریکا از تجاوز عربستان به یمن سوال‌برانگیز است

لاوروف تاکید کرد که حمایت آشکار آمریکا از عملیات نظامی در یمن موضع این کشور را درخصوص سرنگونی دولت اوکراین زیرسوال می‌برد.

لاوروف تاکید کرد که حمایت آشکار آمریکا از عملیات نظامی در یمن موضع این کشور را درخصوص سرنگونی دولت اوکراین زیرسوال می‌برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: در حالی که آمریکا نگاه رضایت‌مندانه‌ای به اوضاع یمن دارد و مستقیماً عملیات نظامی ائتلاف را برای بازگرداندن رئیس‌جمهور مستعفی یمن گسترش می‌دهد و در همان حال حامی شورشیان شرق اوکراین است، همه چیز زیر سوال می‌رود در واقع واشنگتن از معیارهای دوگانه در قبال مخالفان یمن و شورشیان اوکراین استفاده می‌کند.

وزیر خارجه روسیه نگرانی خاص خود را نسبت به تلاش‌ها برای بحرانی کردن روابط بین شیعه و سنی در جهان اسلام و سوء استفاده از اختلافات طایفه‌ای برای تحقق اهداف سیاسی به ویژه از طریق اعمال طرح دخالت خارجی در شورای امنیت ابراز داشت.

وی گفت: اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی میزان خطر دوگانگی در جهان اسلام را دریافته‌اند و حفظ صلح در جهان تنها از طریق تلاش‌ مشترک و احترام به منافع تمامی شرکا ممکن است.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که هیچ جایگزین معقولی برای حل و فصل بحران اوکراین به طور مسالمت آمیز براساس اجرای کامل توافقات منیسک وجود ندارد.

او به لزوم پایبندی به توافق آتش بس به طور کامل و جمع آوری سلاح های سنگین و اطمینان از اجرای مفاد این آتش بس از سوی ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha