• چهارشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 94012610099
  • خبرنگار : 30054

مهم‌ترین جایزه‌ای که در طول سال به شرکت‌ها اهدا می‌شود چیست؟

فرصتی برای رقابت برندها

 فرصتی برای رقابت برندها

برندها و شرکت‌ها، حتی اگر معروف و شناخته باشند، معمولا از هر راهی برای جلب نظر مثبت افکار عمومی استقبال می‌کنند. یکی از راه‌هایی که به آنها کمک می‌کند نظر رسانه‌ها و مخاطبان آنها را به خود جلب کنند، شرکت در جشنواره‌های ملی است.

برندها و شرکت‌ها، حتی اگر معروف و شناخته باشند، معمولا از هر راهی برای جلب نظر مثبت افکار عمومی استقبال می‌کنند. یکی از راه‌هایی که به آنها کمک می‌کند نظر رسانه‌ها و مخاطبان آنها را به خود جلب کنند، شرکت در جشنواره‌های ملی است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، این جشنواره‌ها معمولا در ماه‌های پایانی سال از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف برگزاری می‌شود. شرکت‌ها باید ماه‌ها پیش از زمان اختتامیه هر جشنواره، مدارک خود را برای دبیرخانه آن ارسال کنند. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین جشنواره‌هایی که در طول سال برای انتخاب برترین برندها در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود، معرفی شده‌اند.

1- جشنواره ملی قهرمانان صنعت

جشنواره ملی قهرمانان صنعت، یکی از معتبرین‌ جوایزی است که در طول سال به برندها و صنایع اهدا می‌شود. این جشنواره سال گذشته به ایستگاه دهم خود رسید و در سال جاری باید منتظر یازدهمین دوره آن باشیم. هدف اصلی جشنواره قهرمانان صنعت، توسعه فرهنگ برندسازی، حمایت از بخش خصوصی و افزایش جایگاه‌ برندهای ایرانی است.

دوره پیشین این جشنواره به همت گروه هوشمند تدبیر، با همکاری بانک دی و با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، دی ماه سال گذشته برگزار شد. در این دوره، شرکت‌های فاتح صنعت کیمیا، پتروشیمی غدیر و همراه اول از جمله برندهایی بودند که موفق به دریافت تندیس قهرمانان صنعت شدند.

2- همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

در همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، به بنگاه‌های تولیدی و خدماتی‌ که بر اساس معیارهایی مشخص در مسیر حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گام بردارند، گواهینامه و تندیس ملی اعطا می‌شود. متولی برگزاری این همایش انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است که این اقدام را با پشتیبانی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌دهد. چهاردهمین دوره این همایش، اسفند ماه سال گذشته برگزار شد و امسال دهمین دوره آن در پیش است.

شرکت‌هایاتحادیه سراسری تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت (اسکاد)، انتخاب سرویس حامی، انتشارات بین‌المللی گاج، بیمه رازی، تک ماکارون، تولید لوازم خانگی سپهر الکتریک، خدمات گلدیران، سام الکترونیک، صنایع گلدیران،پارس خزر، زر ماکارون، فرش خاطره کویر یزد، فولاد خوزستان و گروه صنعتی بوتان از جمله شرکت‌هایی بودند که تندیس‌های طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کردند.

3- جایزه ملی مدیریت مالی ایران پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، بهمن ماه سال 93 برگزار شد. این جایزه با هدف حمایت از جایگاه مدیریت مالی حرفه‌ای در بنگاه‌ها، تشویق واحدهای اقتصادی به خودارزیابی و ایجاد فضای رقابتی میان شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی اهدا می‌شود. دبیرخانه جایزه ملی مدیریت مالی ایران در سایت اختصاصی این جایزه ادعا کرده است: «برگزاری جایزه مدیریت مالی ایران از سال 1389 بسترساز بهبود و ارتقاء سطح مدیریت مالی و اقتصادی در شرکت‌ها و سازمان‌های شرکت‌کننده شده است.»

تمام شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کشور، صرف نظر از اینکه در کدام بخش فعالیت می‌کنند، می‌توانند برای دریافت این جایزه ثبت‌نام کنند.

در دوره پیشین جایزه ملی مدیریت مالی ایران، بانک پاسارگاد، تندیس زرین و بانک تجارت، شهرداری تهران،مجتمع فولاد خراسان، مپنا و تام ایران‌خودرو، تندیس سیمین دریافت کردند.

4- جایزه ملی تعالی سازمانی کشور همایش و جایزه ملی تعالی سازمانی کشور، تا کنون 12 دوره خود را پشت سر گذاشته و می‌توان گفت به صورت کامل برای بنگاه‌های اقتصادی شناخته شده است. تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی، در صورتی که الگوی تعالی سازمانی را به اجرا درآورده باشند می‌توانند برای دریافت این جایزه ثبت‌نام کنند.

مرکز تعالی سازمانی به عنوان یکی از مراکز زیرمجموعه سازمان مدیریت صنعتی، متولی برگزاری این همایش است. برگزارکنندگان جایزه ملی تعالی سازمانی کشور مدعی هستند از زمان معرفی آن، بسیاری از فعالان اقتصادی توانسته‌اند به مدلی مناسب برای مدیریت مجموعه خود دست پیدا کنند و به نقاط قوت و ضعف بنگاه پی ببرند.

دوازدهین دوره این جایزه اسفند ماه سال گذشته برگزار شد و شرکتفولاد مبارکه، فودلاد خوزستان، بانک پاسارگاد، ذوب آهن اصفهان، گروه مپنا،بانک مهر اقتصاد،آسیاتک و سازمان خدمات پس از فروش سایپا (سایپایدک) از جمله دریافت‌کنندگان تندیس‌های این جشنواره بودند.

5- جایزه جهانی سازمان دانشی برتر

بنیاد جهانی سازمان دانشی برتر، تا کنون 17 دوره این جایزه را در سراسر دنیا برگزار کرده است اما در ایران تا کنون چهار دوره آن برگزار شده است. نمایندگی رسمی اهدای این جایزه در ایران را دانشگاه صنعتی شریف بر عهده دارد.

کارشناسان جایزه سازمان دانشی برتر، عملکرد سازمان‌ها را در زمینه مدیریت دانش و نوآوری براساس 150 شاخص بین‌المللی، ارزیابی می‌کنند.

سال گذشته شرکت فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی بندرامام(ره) و بانک پاسارگاد به عنوان سه سازمان دانشی برتر انتخاب و برای شرکت در رقابت‌های آسیایی این جایزه که مهرماه 1394 به میزبانی هنک‌کنگ برگزار می‌شود، معرفی شدند.

6- جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری

جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری تا کنون سه دوره برگزار شده است. این جایزه غیرنقدی، با هدف تعالی شرکت‌های اصلی فناوری در کشور، برندسازی و اعتبار دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان، معرفی قابلیت کسب و کار شرکت‌ها و شبکه‌سازی انسانی، مالی و دانشی اهدا می‌شود.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری حامیان اهدای این جایزه هستند.

در سومین دوره اهدای جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری که در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، موسسه کلید طلایی جهان معاصر، مرکز توسعه فناوری‌های شیمیایی، سیناژن، شرکت سوره و سازمان صنایع هوایی و شرکت هواپیماسازی ایران، از جمله شرکت‌هایی بودند که موفق به دریافت نشان شدند.

7- جایزه مدیریت سلامت اداری چهارمین دوره جایزه مدیریت سلامت اداری، آذر ماه سال 93 برگزار شد. هدف از اهدای این جایزه جلوگیری نظام‌مند از فرصت‌های بروز مفاسد اداری و تقدیر از سازمان‌های موفق در این حوزه است.

به گفته برگزارکنندگان جایزه مدیریت سلامت اداری، برگزیدگان آن سازمان‌هایی هستند که در مسیر ارتقای سلامت اداری سرعت بیشتر و عملکرد بهتری داشته‌اند و انتخاب آنها به معنای نبود فساد اداری در این سازمان‌ها نیست.

سازمان ملی استاندارد ایران، شهرداری تهران، سازمان بیمه سلامت ایران و بانک‌های پاسارگاد،انصار، مهر اقتصاد، ملت، دی، توسعه صادرات ایران، رفاه کارگران و اقتصاد نوین از جمله برگزیدگان آخرین دوره جایزه مدیریت سلامت اداری بودند.

8- جایزه منابع انسانی ایران

جایزه منابع انسانی ایران، با هدف ایجاد فضای رقابتی مناسب میان بنگاه‌ها و تبادل تجربیات موفق میان آنها شکل گرفته است.

تمام بنگاه‌های اقتصادی بزرگ، متوسط و کوچکی که یکی از اهداف استراتژیک خود را رسیدن به تعالی در حوزه مدیریت منابع انسانی می‌دانند، می‌توانند متقاضی شرکت در جایزه منابع انسانی ایران، باشند.

این جایزه را انجمن منابع انسانی ایران با حمایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع اهدا می‌کند.

در ششمین دوره جایزه منابع انسانی ایران که آبان ماه سال گذشته برگزار شد، بانک پاسارگاد، شرکت کیسون، آسیاتک، پتروپارس لیمیتد،بهمن دیزل، مزدا یدک، بانک انصار، بانک مسکن، شرکت توزیع داروپخش، امداد خودرو ایران، سیبا موتور، تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو و اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از جمله شرکت‌هایی بودند که موفق به دریافت نشان شدند.

9- جایزه ملی کیفیت ایران

سازمان ملی استاندارد ایران، متولی جایزه ملی کیفیت و انجمن مدیریت کیفیت ایران مجری برگزاری آن است. در سال جاری دوازدهمین دوره این جایزه برگزار می‌شود.

جایزه ملی کیفیت ایران با هدف انتقال دانش خود ارزیابی سازمانی، شناخت نقاط قوت و قابل بهبود و تعریف و اجرا پروژه های بهبود برای بنگاه‌های اقتصادی، شکل گرفته است.

در دوره‌های پیشین این جایزه هیچ‌ کدام از واحدهای اقتصادی شرکت‌کننده نتوانسته‌اند، تندیس کیفیت در رده‌های طلایی و نقره‌ای کسب کنند. تا کنون تنها دو شرکت موفق به دریافت نشان برنزی شده‌اند. در دوره یازدهم جایزه ملی کیفیت ایران که آبان ماه سال 93 برگزار شد، هیچ شرکتی نتوانست تندیس‌های رنگین را به دست آورد.

شرکت‌های اورندپلاستیک، گاز استان تهران و امداد خودرو ایران از جمله شرکت‌هایی بودند که در این دوره تقدیر شدند. همچنین سه شرکت‌ اکسیر، دانا و قند نقش‌جهان در بخش غذا و دارو و شرکت‌های آسیاتک، ارتباطات سیار ایران و ارتباطات زیر ساخت در بخش ارتباطات، تقدیرنامه دریافت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha