• شنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94012206797
  • خبرنگار : 71132

کوثری: رهبری مسیر دقیق و چارچوب مذاکرات را مشخص کردند

کوثری: رهبری مسیر دقیق و چارچوب مذاکرات را مشخص کردند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان باید هوشیار باشد و بداند که باید در قبال خباثت و شیطنت‌های طرف مقابل منافع ملی کشور را در نظر بگیرد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان باید هوشیار باشد و بداند که باید در قبال خباثت و شیطنت‌های طرف مقابل منافع ملی کشور را در نظر بگیرد.

اسماعیل کوثری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ‌اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان مسیر دقیق و چارچوب و سیاست‌های کلان را مشخص کردند تا علاوه بر تیم مذاکره کننده این مسئله برای همه مردم کارشناسان و منتقدان که موضوع را پیگیری می‌کنند نیز واضح و آشکار باشد، حتی به نوعی برای 1+5 و خصوصا آمریکایی‌ها نیز تعیین تکلیف شد و جای ابهامی نماند.

وی افزود: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای نیز خواهد فهمید که نظر همه مسئولین نظام و مجلس همان چیزی است که از طرف رهبری بیان شده و قطعا ایران زیر بار آنچه آمریکایی‌ها می‌خواهند به ما تحمیل کنند نمی‌روند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که مقام معظم رهبری سیاست‌های کلان هسته‌ای را مشخص کرده‌اند ادامه داد: بر اساس فرمایشات ایشان ما بازرسی و نظارت را به جز در مکان‌های هسته‌ای نمی‌پذیریم، تحریم‌ها باید یک جا لغو شود و تحقیق و توسعه ادامه یابد. اما اینکه چه طور تیم مذاکره کننده این مسائل را جمع‌بندی کند جزئیاتی است که به خود مذاکره کنندگان واگذار شد، اما رهبری این مسائل را شفاف بیان کردند تا مردم و کسانی که نقدی به بیانیه لوزان داشتند از این مسائل مطلع شوند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبری پیش از این هم از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت کرده بودند افزود: مهم این است که تیم مذاکره کننده هوشیار باشد و بداند که باید در قبال خباثت و شیطنت‌های طرف مقابل منافع ملی کشور را در نظر بگیرند.

کوثری در پایان گفت که بیانات رهبری پشتوانه قوی برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان خواهد بود که بتوانند محکم، مصمم و با صلابت و در چارچوب تعیین شده مذاکرات را به پیش ببرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha