• شنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94012206771
  • خبرنگار : 71480

کیانوش‌راد: ایران در مذاکرات هسته‌یی با استدلال و منطق از منافع خود دفاع کرد

کیانوش‌راد: ایران در مذاکرات هسته‌یی با استدلال و منطق از منافع خود دفاع کرد

یک عضو بنیاد باران گفت: ایجاد اعتماد متقابل میان ایران و کشورهای 1+5 گام بلندی است که می‌تواند در صورت توافق نهایی دستاورهای قابل قبولی برای کشورمان داشته باشد.

یک عضو بنیاد باران گفت: ایجاد اعتماد متقابل میان ایران و کشورهای 1+5 گام بلندی است که می‌تواند در صورت توافق نهایی دستاورهای قابل قبولی برای کشورمان داشته باشد.

محمد کیانوش‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا، با اشاره به دستاوردهای کشورمان در مذاکرات هسته‌یی اظهار کرد:‌ مهمترین دستاورد این مذاکرات این است که بار دیگر جمهوری اسلامی ایران از منافع خود با منطقی روشن و ثابت در مقابل جامعه جهانی دفاع کرد.

وی در ادامه افزود:‌ کشور ما در این مذاکرات اثبات کرد که به هیچ وجه اراده‌ای برای ساخت سلاح هسته‌یی در کلیت نظام وجود ندارد. همچنین در این مذاکرات ثابت شد که می‌توان در برابر جامعه جهانی بدون فحاشی و زیاده گویی و با استدلال منطق و گفت‌وگو اهداف و منافع ملی کشور را دنبال کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: وجود اقدام مشترک برای انجام کلیه تعهدات در توافق و اختیار برای بازگشت به شرایط پیش از توافق در صورت نقض توافق توسط طرف مقابل یکی از مهمترین مسائلی است که در این بیانیه وجود دارد و می تواند تضمینی برای حفظ منافع ملی کشورمان باشد. به اعتقاد من با توجه به چارچوب اولیه توافق می‌توان امیدوار بود که در متن نهایی به شیوه‌ای تیم مذاکره کننده عمل کند که برخی نگرانی‌های منتقدان به شیوه‌ی جامع‌نگر رفع شود.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها در پایان با اشاره به این که مسئولان کشورمان بارها اعلام کردند که غنی سازی اورانیوم با هدف مصارف داخلی مثل مسائل پزشکی و کشاورزی انجام می‌گیرد، افزود: آنچه باعث اختلاف ایران و1+5 بود این است که طرف مقابل از برخی فعالیت‌های هسته‌یی کشورمان اطمینان نداشت و همواره نگرانی خود را از انحراف فعالیت‌های هسته‌ای به سمت ساخت سلاح هسته‌ای اعلام کرده بود اما با شفاف سازی فعلی و تاکید ایران بر پذیرش تعهدات خود و نظارت بیشتر آژانس و همچنین تغییر کاربرد برخی فعالیت‌ها در مراکز هسته‌ای دیگر غرب نمی‌تواند مانع اصل غنی سازی اورانیوم در کشور ما باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha