• چهارشنبه / ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ / ۲۳:۴۴
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 94011202349
  • خبرنگار : 71049

تمدید ساعت به ساعت مذاکرات / هارف: کری تا صبح پنجشنبه می‌ماند‏

تمدید ساعت به ساعت مذاکرات / هارف: کری تا صبح پنجشنبه می‌ماند‏

سخنگوی وزرات خارجه آمریکا اعلام کرد: جان کری تا پنجشنبه صبح در لوزان می‌ماند.

سخنگوی وزرات خارجه آمریکا اعلام کرد: جان کری تا پنجشنبه صبح در لوزان می‌ماند.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به لوزان سوییس، ماری هارف در حساب توییتر خود نوشت: جان کری حداقل تا صبح پنجشنبه برای ادامه مذاکرات در لوزان می‌ماند.

وی ادامه داد: برای پیشرفت در کار به مذاکرات ادامه می‌دهیم.

در همین حال وزیر خارجه آلمان نیز به خبرنگاران کشور متبوعش گفته است که در پایان روز چهارشنبه تصمیم می‌گیرم که پنجشنبه در لوزان بمانم یا نه.

در حالی که بامداد چهارشنبه ظریف در جمع خبرنگاران از پیشرفت در مذاکرات خبر داد و گفت که «از فردای چهارشنبه نگارش متن توافق را شروع می‌کنیم» و امیدها برای شنیدن اخبار خوش در ساعات اولیه روز چهارشنبه زنده شد اما روند مذاکرات در روز چهارشنبه تاکنون کند و تا حدودی ناامیدکننده بوده است.

خبرنگاران و رسانه‌های مختلف حاضر در محل مذاکرات که برای هفت روز گذشته در هتل بوغیواژ حضور دارند و چند روزی است رفت‌وآمدشان در هتل بسیار محدود شده است، هر چند خسته‌ شده‌اند اما هم‌چنان سرسختانه‌ به رصد اخبار و تحولات مذاکرات ادامه‌ می‌دهند.

در حالی که تصور می‌شد تا پایان ماه مارس (11 فروردین) مذاکرات ادامه خواهد یافت اما دو طرف با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات و حضور وزیران خارجه در لوزان تصمیم گرفتند که به گفت‌وگوها ادامه دهند.

در عین حال هنوز پیشرفتی که مدنظر دو طرف است و خواست آنها را تامین می‌کند به دست نیامده است. با این حال دو طرف روند مذاکرات را رو به جلو توصیف می‌کنند.

در هر حال از سه‌شنبه شب تا کنون مذاکرات ساعت به ساعت در حال تمدید است و مذاکره‌کنندگان در هر دو طرف اعلام کرده‌اند تا زمانی که لازم باشد به مذاکرات برای رسیدن به نتیجه ادامه می‌دهند.

منابع نزدیک به مذاکرات اعلام کردند که گفت‌وگوها احتمالا تا صبح پنجشنبه ادامه دارد.

وزیران خارجه ایران و آمریکا هشت روز است که پایتخت‌هایشان را برای رسیدن به راه‌حل ها ترک کرده‌اند و مصرانه بر تحقق این هدف تاکید دارند.

فضای حاکم بر رسانه‌های گروهی مختلف که برخی از آنها با این تصور که در این دور از مذاکرات شاهد امضای توافق جامع خواهند بود و با تعداد زیادی از خبرنگاران به زبان‌های مختلف و از نقاط مختلف به لوزان آمده‌اند، در 24 ساعت گذشته مبهم است؛ به شکلی که رسانه‌ها کمتر به تحلیل و نتیجه‌گیری اوضاع می‌پرداختند و بیشتر به انتشار اخبار لحظه به لحظه مذاکرات می‌پردازند.

با وجود سکوت خبری حاکم بر هتل بوغیواژ و فضای مبهم مذاکرات اما رسانه‌ها و خبرنگاران مصرانه انتظار نتیجه این مذاکرات را می‌کشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha