• چهارشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93122715576
  • منبع : نمایندگی همدان

نماینده همدان:

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با ابراز نارضایتی از میزان توجهات مسئولان به شعار سال 93 در ارزیابی‌های صورت گرفته در سطح ملی و شهرستانی، گفت: دولتی‌ها و مجلسی‌ها باید در راستای تحقق شعار سال با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" کار و مدیریت جهادی داشته باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با ابراز نارضایتی از میزان توجهات مسئولان به شعار سال 93 در ارزیابی‌های صورت گرفته در سطح ملی و شهرستانی، گفت: دولتی‌ها و مجلسی‌ها باید در راستای تحقق شعار سال با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" کار و مدیریت جهادی داشته باشند.

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، اظهار کرد: تنها مدیریت جهادی می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند و در صورتی که مدیریت روزمره، تحولی و ایثارگری نباشد شعار سال عملی و اجرایی نمی‌شود بنابراین از مجلسی‌ها و دولتی‌ها خواستیم اقداماتی که در رابطه با شعار سال انجام داده‌اند را گزارش دهند.

وی ادامه داد: در تحقق شعار سال آنچه اصل و مهم است بحث معیشت و اشتغال است و با توجه به تحریم بودن کشور می توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد که این امر نیازمند کار و مدیریت جهادی است.

وی تصریح کرد: در ارزیابی های صورت گرفته در سطح ملی و شهرستانی از تحقق شعار سال راضی نیستیم در حالیکه باید خستگی ناپذیر باشیم چراکه کشور ما در شرایط تحریم و اضطرار است و باید با تمام توان وارد شویم و با مدیریت جهادی شعار را عملی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بررسی کنیم امسال چقدر در بخش کشاورزی خودکفا شده ایم؟ چقدر از واردات گندم بی نیاز شده ایم؟ اگر این اتفاق افتاده شعار سال عملی شده اگر نشده باید تجدیدنظر کنیم.

وی تاکید کرد: باید بررسی کنیم چقدر وابستگی اقتصادی کاهش یافته و نیازهای خود را در داخل کشور تولید کرده ایم؟ آیا نیازها را ایجاد کرده ایم؟ باید مجلس و دولت در این زمینه توضیح دهند چقدر کار شده است؟ اما می توان گفت حق مطلب ادا نشده و آنطور که باید شعار سال عملی نشده که این امر نیاز به فرهنگ سازی و عزم ملی است تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنیم و مسئولان باید در این راستا الگو باشند.

خجسته اظهار کرد: در سطح ملی و کلان از تحقق شعار راضی نیستیم چراکه مدیریت جهادی را به کار نبردیم هر چند تا حدودی خوب بوده اما زمانی به نتیجه می رسیم که نیاز به واردات نداشته باشیم و نیازهایمان را خود تولید کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است، تصریح کرد: گمرگ نباید اجناس بی مورد و قیمت پایین وارد کند که تولید را تحت الشعاع قرار دهد چراکه تولید شرایط سختی را سپری می کند به همین منظور بودجه و قسمت عمده ای از یارانه ها را برای امر تولید تخصیص داده ایم.

وی اذعان کرد: تنها 30 درصد از ظرفیت صنعت کشور فعال است و در ارزیابی ها مشاهده کردیم باید تلاش و توان بیشتری به کار گیریم همانطور که در هشت سال جنگ تمام عیار عزم ملی و ورود تمام مردم و مسئولان نجات بخش بود، باید همان عزم را به کار گرفت.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه تنها با مدیریت جهادی و فرهنگ سازی توانستیم در جنگ نجات یابیم، تصریح کرد: در حال حاضر فرهنگ سازی برای تحقق شعار سال در کشور رخ نداده است و مردم را نسبت به مساله مورد نظر حساس نکرده‌ایم تا در صحنه ورود یابند.

وی تصریح کرد: کار و مدیریت جهادی برای تحقق شعار سال بهترین فرصت برای قطع وابستگی به نفت و توجه به تولید است تا بدین ترتیب اقتصاد کشور را پویا و زنده کنیم و دست استکبار جهانی را از کشور قطع کنیم و واردات اجناس را از چین، روسیه، هند و ... به حداقل برسانیم اما متاسفانه تاکنون از این فرصت ها بهره برداری نکرده‌ایم.

وی در باره استان همدان نیز گفت: همدان در راستای تحقق شعار سال نسبت به سایر استانها خوب حرکت کرده است به طوریکه می تواند به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در صورت حفظ وحدت، نکشیدن به چالش و حاشیه سازی در کشور مطرح باشد.

وی ادامه داد: نتیجه وحدت بین مسئولان استان توانست همدان را به عنوان استانی که در جذب سرمایه گذار حرکت خوبی داشته، نشان دهد و همه اینها نشات گرفته از وحدت و همدلی مدیران ارشد و نمایندگان است که نیاز به تلاش بیشتر و مراقبت دارد و با وجود اینکه در آستانه انتخابات هستیم نباید فضای استان را سیاسی کرد و حاشیه سازی صورت گیرد و اگر کسی نسبت به سیاسی کردن فضا اقدام کند در حق مردم ظلم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha