• یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93122413606
  • خبرنگار : 71132

دستور روحانی در پی حمله به مطهری + سند

دستور روحانی در پی حمله به مطهری + سند

رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به وزرای کشور و اطلاعات دستور پیگیری سوء قصد به علی مطهری در شیراز را صادر کرد.

رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به وزرای کشور و اطلاعات دستور پیگیری سوء قصد به علی مطهری در شیراز را صادر کرد.

در نامه‌ای که از سوی علی مطهری در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گذاشته شده، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در تاریخ 21 اسفندماه خطاب به وزرای کشور و اطلاعات نوشته است:

«سلام علیکم

نامه مورخه 20/ 12/ 93 جناب آقای مطهری نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و ضمیمه آن درخصوص لغو برنامه سخنرانی ایشان در شیراز به دنبال حمله عده‌ای به نامبرده، به استحضار ریاست محترم جمهوری رسید. پی‌نوشت فرمودند: گزارش پیوست از طرف جناب آقای دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در دلسوزی، آزادی بیان و دفاع از منافع و مصالح کشور یکی از نمایندگان نمونه و مورد علاقه و حمایت شدید مردم است و ماجرای حمله به ایشان توسط اوباش آن هم در شهر شیراز که شهر ادب و فرهنگ و تمدن است، تکان‌دهنده و مایه تاسف شدید اینجانب گردید. این ماجرا نشان از برنامه‌ریزی جدید افراطیون منحرف و منفور علیه امنیت، آزادی، اخلاق محمدی و فرهنگ اسلامی است که برای ملت بزرگ ایران و دولت خدمتگزار قابل تحمل نمی‌باشد. فورا دستور دهید هر دو وزارتخانه، عوامل شرور، ناقض قانون و دشمن‌شادکن و همچنین نیروهای حامی و آمر پشت پرده را شناسایی کنند و جهت اجرای عدالت به قوه قضائیه بسپرند. ضمنا مسئولین امنیتی استان که در این ماجرا قصور یا تقصیر داشته‌اند تحت تعقیب قانون قرار گیرند. هر چه سریع‌تر گزارش امر به اینجانب و هیات وزیران ارائه گردد.»

رونوشت این نامه که خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی و سیدمحمود علوی وزرای کشور و اطلاعات نوشته شده، به علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، ‌علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس،‌ حسام‌الدین آشنا سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک، اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌سانی، معزی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، معاونت امور سیاسی و معاونت هماهنگی‌، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت نیز ارسال شده است.

به گزارش ایسنا؛ در همین راستا حسین فریدون به نمایندگی از سوی رئیس‌جمهور با علی مطهری در منزل وی دیدار و بابت حادثه‌ سوءقصد به وی از او دلجویی کرد.

فریدون در این دیدار مراتب تاسف و انزجار رئیس‌جمهور از این حادثه را به اطلاع مطهری رساند و از دستور اکید و صریح رئیس‌جمهور به وزرای کشور و اطلاعات برای پیگیری سریع این موضوع و ارائه گزارش به وی و هیات وزیران خبر داد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور همچنین این حادثه را به ضرر عاملان آن و فرصتی برای ریشه کن کردن این‌گونه حرکات جاهلانه ارزیابی کرد.

در این دیدار علی مطهری ضمن تشکر از دستور صریح رئیس‌جمهور خواستار بررسی علل و ریشه‌های این حادثه و معرفی و مجازات طراحان و مجریان آن شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۰۱:۲۳

درود به رييس‌جمهور شجاع و قاطع. اگر با اين اشرار مقابله نشود هر روز پا را فراتر خواهند گذاشت

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۰۴:۱۰

جناب آقاي رئيس جمهور آن پيرمرد کرماني که از روي اتفاق جانباز 8 سال دفاع مقدس هم هست را درياب.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۰۳:۳۷

انشاالله که واقعا پيگيري و تنبيه صورت بپذيرد تا خودسرانه رفتار کردن باب نگردد و همه بر محور قانون حرکت کنيم

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۰۶:۵۱

اي کاش به همه امور در خصوص همه اينجور رفتار ميکرديد تا ما شاهد عدالت باشيم

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۰۷:۴۳

اگه بذارن رييس جمهور بلده کارشو انجام بده اما...

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۰۷:۵۵

آنها که تاب شنيدن سخن بزرگان داخلي را ندارند همان کساني اند که دوست دارند تا مردم به شبکه هاي ماهواره اي پناه ببرند وسخن خارج نشينان را بشنوند.اينها انقلاب را درک نکرده اند.اينها درحالي رئيس جمهور را منتقد ستيز مي دانند که خود طاقت نقد عمومي عليه اقليت افراطي را ندارند.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۰۸:۱۳

علي آقاي عزيز كار ريسس جمهور رسيدگي به مشكلات تك تك افراد جامعه نيست كار رييس جمهور مديريت و ايجاد رويه و وضع قوانيني است كه منافع آن به تك تك افراد جامعه برسد.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۰۸:۲۵

حرکت و پيگيري به جايي است. اما چه در ساير موارد مشابه و اينچنيني، شخص رييس جهمور ورود نمي کنند. مثلا در ماجراي دفن ريچارد فراي، شرق شناس آمريکايي، که يک سري افراد خود سر و معلوم الحال دست به حرکاتي تکان دهنده و خارج از نزاکت و شان شهر تاريخي و ادب دوست اصفهان زدند. سکوت رئيس جمهور خيلي تکاندهنده و تاسف بار بود.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۰۸:۳۰

اين انتظارمردم از دولت روحاني است كه ريشه اين اراذل را خشك كنند و عوامل پشت پرده را نيز معرفي نمايند البته همين دو سه روزه در اظهار نظر ها دو يا سه نفر خود را لو دادند كه حاميان اين اوباش هستند

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۰۸:۳۷

جناب روحاني جلسه کذايي کرمان که جانبار را کتک زدن بادت نره

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۰۸:۴۲

انسان يک روز متولد ميشود يک روز از دنيا ميرود ولي به هر قيمتي نبايد زنده باشي . درود خدا بر علي مطهري که شجاع و با بيان صريح دل هزاران ازاده را شاد کرد و نشان داد که بزرگنمايي حد اندازه دارد. دوران خودنمايي و عربده کشي خياباني گذشته با منطق بايد حرف زد

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۴:۰۰

روحاني مچکريم

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۶:۲۵

از رييس جمهور محترم متشكريم. اما بايد دقت صورت گيرد كه عواملي كه به نحوي در اين حادثه نقش داشته‌اند مانند استانداري و شوراي تامين خود مسئول پيگيري وقايع قرار نگيرند. ناديده گرفتن نقش استانداري كه حقيقتا در برقراري امنيت در آن روز كوتاهي نمود و همانطور كه در نامه دكتر علي مطهري آمده، برعكس عمل كرد و گروه خودسر را در محاصره كلانتري آزاد گذاشت به هيچ وجه جايز نيست. همچنين کسانی که در سخنراني خودشان اعمال افراطي خودسرها را موجه دانستند. منتظر برخورد قاطع شما هستيم.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۷:۳۱

ايسنادربست در اختيار دولت !!!!!!!!!!!نظرمخالفان سانسور ميشه

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۱۷:۴۷

زنده باد

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۲۰:۰۶

آيا واقعا رسيدگي ميشود يا بازهم مثل برخي وعده هاي انتخاباتي در حد وعده خواهد ماند؟... ...به هر حال آزموني مهم است براي شعار آزادي بيان و اعتدال آقاي روحاني... ...به عمل کار برآيد.

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۲۳:۱۵

استاندار بايد برکنار شه

avatar
۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۰۹:۳۸

با سلام واحترام ،بنده حمله به ايشان را تاييد نميکنم ولي متاسفانه اگر به سخنراني هاي آقاي مطهري را بطور مستمر خوانده باشيد ،طبق معمول بي ادبي ، اتهام زني، عصبيت ، تند روي و پر خاشگري و بي منطقي در سخنانشان مشخص است ، نامه ايشان را به امام جمعه محترم شيراز نيز چنين است ،اين نامه پر از بي ادبي و اتهام است که در مراجع قضايي قابل پيگيري هستند