• سه‌شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 93121911269

با اجرای دو طرح تشویقی برق صنایع رقم خورد

صرفه‌جویی 6000 هزار میلیاردی با هزینه 47 میلیاردی

صرفه‌جویی 6000 هزار میلیاردی با هزینه 47 میلیاردی

مدیردفتر مدیریت مصرف توانیر از صرفه جویی 821 مگاواتی ناشی از اجرای دو طرح تعطیلات و تعمیرات و ذخیره عملیاتی در تابستان 93 خبرداد.

مدیردفتر مدیریت مصرف توانیر از صرفه جویی 821 مگاواتی ناشی از اجرای دو طرح تعطیلات و تعمیرات و ذخیره عملیاتی در تابستان 93 خبرداد.

به گزارش ایسنا، علیرضا احمدی یزدی گفت: اجرای طرح ذخیره عملیاتی در حالی که در مجموع 47 میلیارد تومان برای طرح‌های هماهنگی و همکاری با صنایع در قالب تخفیف هزینه برق مصرفی هزینه شد در لحظه پیک باعث کاهش مصرف 821 مگاواتی به ارزش شش هزار میلیارد تومان در کشور شد.

وی درمورد طرح ذخیره عملیاتی که یکی از طرح‌های تشویقی برق برای صنایع و کشاورزی است، گفت: خوشخبتانه اجرای دو طرح تعطیلات و تعمیرات و ذخیره عملیاتی در ساعت‌های پیک امسال کمک بسیاری به پایداری برق کرد به طوری که تنها در لحظه پیک هر کدام از طرح ها تاثیر جداگانه ای در کاهش مصرف داشتند. در واقع برای تامین 821 مگاوات برق به صورت عملی، باید رقمی بالغ بر6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید صورت گیرد. براین اساس مدیریت مصرف در حقیقت انجام فعالیت هایی است که در ازای آن صرفه جویی اقتصادی بسیاری صورت می گیرد.

وی اعلام کرد: با بررسی های صورت گرفته در خصوص هر کدام از طرح ها نیز مشخص شد که اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات به تنهایی کاهش دیماند به میزان 554 مگاوات را باعث شد.

مدیردفترمدیرمصرف توانیر ادامه داد: در مجموع 2428 صنعت در طرح تعطیلات و تعمیرات همکاری کردند که از این میان 1148 صنعت بالای یک مگاوات و 1280 زیر یک مگاواتی بودند. تعطیلات و تعمیرات صنایع، از بازه زمانی 15 خرداد تا 15شهریور اجرا می شود و صنایع به یکی از روش های چهارگانه جابه جایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به سایر روزها، جابه جایی شیفت دوم به شیفت شب در زمان اجرای طرح، انجام تعمیرات و تعطیلات سالیانه در زمان اجرای طرح و صرفه‌جویی در مصرف برق به میزان10 درصد در مدیریت بارمشارکت می کنند و متناسب با همکاری خود از مشوق های مالی نیز برخوردار می شوند. احمدی یزدی در خصوص ذخیره عملیاتی نیز گفت: این طرح برای نخستین بار در سال جاری انجام شد و با وجود جدید بودن، 325 صنعت قرارداد اعلام آمادگی را امضا کردند که از این میان نیز 245 صنعت همکاری عملی داشتند.

وی در خصوص تاثیر اجرای این طرح در کاهش پیک نیز گفت: بررسی ها نشان داد که اجرای این دو طرح باعث کاهش 267 مگاواتی مصرف در روز پیک بود. طرح ذخیره عملیاتی صنایع ویژه مشترکین با دیماند قراردادی یک مگاوات است . این طرح از جمله سیاست‌های تشویقی صنعت برق به شمارمی رود که از ابتدای تیرماه تا پایان مرداد ماه سال جاری به اجرا درآمد. مدت زمان همکاری حداکثر200ساعت درطی روزهای کاری ماه های مورد اشاره است که این زمان در روز مشارکت حداکثر 8 ساعت به تشخیص صنعت برق خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha