• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93121810798
  • خبرنگار : 71431

وزیر راه خبر داد

تجهیز هر 20 کیلومتر جاده به یک دوربین کنترل سرعت

تجهیز هر 20 کیلومتر جاده به یک دوربین کنترل سرعت

وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی پایلوت سامانه SOS در استان قم و تامین اعتبار برای نصب 1800 دوربین برای هوشمندسازی جاده‌های کشور خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی پایلوت سامانه SOS در استان قم و تامین اعتبار برای نصب 1800 دوربین برای هوشمندسازی جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس آخوندی با سخنرانی در دومین روز از دهمین نشست روسای پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان این‌که کیفیت خودرو ارتباط مستقیمی با سطح درآمد مردم دارد، اظهار کرد: البته ما اجازه نخواهیم داد به هیچ وجه از استاندارد‌های اجباری عدول شود و تاکید زیادی بر روی این موضوع داریم.

وی با اشاره به بحث مدیریت ایمنی راه‌ها اظهار کرد: مدیریت ایمنی راه محصول مشترک پلیس و سازمان راهداری است که در سال گذشته موفق شدیم این تعامل را به حداکثر برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همچنین در حوزه سخت‌افزاری نیز برای اولین‌بار تمام دوربین‌های پلیس و راهداری به یک مرکز متصل شدند و ما عملا به یک سازمان مبدل شدیم که ثمره آن قطعا کاهش تصادفات رانندگی است.

آخوندی با اشاره به تردد حدود 16 میلیون خودرو در راه‌های کشور اظهار کرد: این حجم بالای تردد باعث شده تا موضوع ایمنی راه‌ها در اولویت قرار گیرد و به همین دلیل در مرحله‌ی طراحی راه‌ها این حجم از تردد مورد توجه باشد.

وی با اشاره به مسوولیتش در کمیسیون ایمنی راه‌ها خاطر‌ نشان کرد: برنامه‌ی خوبی که داشته‌ایم و من می‌خواهم آن را به عنوان یک خبر خوب اعلام کنم این است که ما می‌خواهیم به ازای هر 20 کیلومتر راه در کشور حداقل یک دوربین کنترل سرعت داشته باشیم که برای تحقق این موضوع لازم است تعداد دوربین‌ها از 450 به 2200 دوربین افزایش پیدا کند.

آخوندی با بیان این‌که برای افزایش حدود 1800 دوربین تامین اعتبار کرده و تصمیم گرفته‌ایم این کار را انجام بدهیم، گفت: با کاهش مداخلات انسانی و هوشمند کردن راه‌ها میزان کارایی نیز افزایش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بررسی‌ها و مذاکرات برای نصب و تجهیز جاده‌ها به سیستم‌های هوشمند اظهار کرد: البته این موضوع تنها مربوط به نصب یک دوربین نیست، بلکه باید سیستم‌های نگهداری و موارد دیگری نیز لحاظ شود، اما خوشبختانه کلیات این موضوع تصویب شده و از ابتدای سال جاری شروع کار آن را آغاز خواهیم کرد که به نظرم این یک اتفاق بزرگ است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اصل آزادی اطلاعات و دسترسی شهروندان به آن اشاره کرد و گفت: ما در کمیسیون ایمنی راه‌ها به دنبال راه‌اندازی سامانه ملی هستیم که در آن تمامی اطلاعات حوادث رانندگی جمع شده و مردم به آن دسترسی داشته باشند. این سامانه آثار گسترده‌ای بر روی جامعه خواهد داشت و می‌تواند با استفاده از عنصر آگاه‌سازی مردم سوانح و حوادث را کاهش دهیم.

*** راه‌اندازی پایلوت سامانه SOS

وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی سامانه SOS به شکل پایلوت در استان قم خبر داد و گفت: با استفاده از این سامانه تمام دستگاه‌های انتظامی و امدادی به واسطه تنها یک تماس از وقوع آن حادثه اطلاع پیدا کرده و در محل حاضر می‌شوند.

وی اضافه کرد: پس از رفع معایب و آسیب‌شناسی، این سامانه در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

آخوندی ایجاد این سامانه اطلاعاتی را یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده برشمرد و گفت: این سامانه ظرف سه سال آینده تکمیل خواهد شد و ما می‌خواهیم به واسطه آن حتی امکان دسترسی آنها به دوربین‌های ترافیکی فراهم شود و آنها بتوانند از طریق اینترنت جاده‌ها را رویت کنند.

وی همچنین با بیان این‌که هماهنگی میان پلیس راه و سازمان راهداری رو به گسترش است، تاکید کرد: بحث مهندسی و ایمنی راه‌ها طی دو سال گذشته در دستور کار ما قرار گرفته و سالانه دو بار ایمنی راه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و نقاطی که دارای مهندسی بودند شناسایی شدند.

وی با بیان این‌که علائم راهنمایی، تابلوها، خط‌کشی‌ها، توقف‌گاه‌ها و ... مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: همچنین ما به مامورانمان آموزش داده‌ایم.

او همچنین با اشاره به مدیریت هوشمند شبکه راه‌های کشور اظهار کرد: اوایل انقلاب یک میلیون و 200 هزار خودرو در کشور داشتیم که این تعداد به 16 میلیون رسیده که پیش‌بینی می‌شود طی دو دهه آینده تعداد آن به بیش از 50 میلیون برسد، بنابراین لازم است که اقدامات در این خصوص انجام شود و هوشمندسازی راه‌ها و نصب 2200 دوربین نیز از جمله این اهداف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha