• دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 93121106314

پایان دور سوم پیاده‌روی‌ فضایی در ایستگاه فضایی

پایان دور سوم پیاده‌روی‌ فضایی در ایستگاه فضایی

دو فضانورد آمریکایی روز گذشته (یکشنبه) سومین پیاده‌روی فضایی خود در هشت روز گذشته را به منظور آماده‌سازی ایستگاه فضایی بین‌المللی برای ورود فضاپیماهای بیشتر به پایان رساندند.

دو فضانورد آمریکایی روز گذشته (یکشنبه) سومین پیاده‌روی فضایی خود در هشت روز گذشته را به منظور آماده‌سازی ایستگاه فضایی بین‌المللی برای ورود فضاپیماهای بیشتر به پایان رساندند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، کاپیتان بری ویلمور، فرمانده ایستگاه فضایی به همراه تری ویرتس، مهندس پرواز ایستگاه، کار خود را طی پنج ساعت و 38 دقیقه به انجام رساندند که یک ساعت سریعتر از زمان برنامه‌ریزی شده بود.

فضانوردان در این پیاده‌روی به نصب 121 متر کابل، چند آنتن و بازتابنده‌هایی برای کمک به مسیریابی فضاپیماها در الحاق به ایستگاه پرداختند.

در دو پیاده‌روی قبلی، فضانوردان به نصب کابل‌ها و روغنکاری بخش‌های قفل‌شونده بازوی رباتیک ایستگاه فضایی پرداختند که به گفته ناسا، پس از یک دهه دچار «آرتروز» شده بودند.

پیاده‌روی فضایی روز یکشنبه، صد و هشتاد و هفتمین دور از این مأموریت‌ها در ایستگاه فضایی و یکی از چند پیاده‌روی برنامه‌ریزی شده در سال جاری به منظور آماده‌سازی آزمایشگاه مداری برای عصر جدیدی است که در آن، فضاپیماهای تجاری بیشتری به انتقال فضانوردان به زیر مدار خواهند پرداخت.

شرکت‌های بوئینگ و اسپیس‌ایکس در حال کار بر روی فضاپیمای جدیدی هستند که فضانوردان را به فضا منتقل کرده و دسترسی آمریکا به مدار زمین را برای نخستین‌بار پس از پایان برنامه شاتل ناسا در سال 2011 احیا خواهد کرد.

فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ موسوم به CST-100 قرار است اولین پرواز سرنشین‌دار خود را در اواخر سال 2017 انجام داده و شرکت اسپیس‌ایکس امیدوار است کمی پس از آن بتواند این مأموریت را تکرار کند.

مأموریت روز یکشنبه در حالی صورت گرفت که در پایان پیاده‌روی روز چهارشنبه (ششم اسفند) لباس فضایی ویرتس دچار مشکل شده و مقادیر کمی از آب وارد کلاه وی شد. کارشناسان ناسا پس از اطمینان از نبود خطر، به فضانوردان برای انجام مأموریت روز یکشنبه اجازه دادند که این مأموریت بدون مشکل انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha