• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93112916421
  • منبع : نمایندگی سمنان

همایش ملی "جنگل ابر، میراث پایدار"برگزار می‌شود

همایش ملی "جنگل ابر، میراث پایدار"برگزار می‌شود

ایسنا/سمنان همایش ملی "جنگل ابر، میراث پایدار"، به میزبانی ستاد مردمی حفاظت از جنگل ابر و شبکه سمن‌های زیست محیطی شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

همایش ملی "جنگل ابر، میراث پایدار"، به میزبانی ستاد مردمی حفاظت از جنگل ابر و شبکه سمن‌های زیست محیطی شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

حنیف رضا گلزار، دبیر اجرایی این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، با اعلام این خبر، افزود: این همایش با هدف نکوداشت و حمایت از منطقه حفاظت شده جنگل ابر هفتم اسفند ماه در محل تالار شقایق‌های دانشگاه شاهرود برگزار می‌شود.

وی یکی از اهداف برگزاری همایش "جنگل ابر، میراث پایدار" را قدردانی از تلاش‌های شورای عالی محیط زیست و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌های کشور در راستای تبدیل و ارتقاء جنگل ابر به عنوان منطقه حفاظت شده عنوان و اظهار کرد: با ارتقاء جنگل ابر به عنوان منطقه حفاظت شده هر گونه دخل و تصرف یا تغییر کاربری در این منطقه با محدودیت‌های قانونی مواجه می‌شود و در این میان نقش سازمان محیط زیست در اجرا یا عدم اجرای برخی پروژه ها پررنگ‌تر می‌شود.

این فعال زیست محیطی با بیان اینکه با تبدیل جنگل ابر به منطقه حفاظت شده احداث جاده در این منطقه نیز منتفی شده است، تصریح کرد: با این اقدام مناسب شورای عالی محیط زیست و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست، جنگل ابر و همچنین جنگل‌های هیرکانی این منطقه از تخریب‌های زیست محیطی در امان می‌مانند.

گلزار با بیان اینکه در این همایش علاوه بر قدردانی، در این همایش موضوعات علمی در خصوص مخاطرات زیست محیطی نیز مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: در این همایش یکروزه "حسین آخانی کنشگر زیست محیطی و استاد گیاه شناسی دانشگاه تهران" و همچنین " مهندس محمد درویش" سخنرانی می کنند. همچنین سخنرانی استاد آخانی در خصوص بتونیسم و توسعه در ایران خواهد بود.

دبیر اجرایی این همایش با بیان اینکه این همایش با حمایت ستاد مردمی حفاظت از جنگل ابر برگزار می‌شود، افزود: این ستاد طی دهه جاری از احداث جاده ابر - زرین گل، که با عبور از میان این جنگل موجب بروز خسارت‌های زیست محیطی فراوانی می‌شده جلوگیری و مانع از اجرای سه مصوبه سفرهای استانی ریاست جمهوری پیشین شده است.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های این ستاد در 29 دی امسال با تصویب شورای عالی محیط زیست کشور، منطقه جنگل ابر به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام و احداث هرگونه جاده در آن ممنوع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha