• دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۰:۲۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 93112714572
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مقتدایی: تحمل شرایط سخت گرد و غبار نشانه فهم و درایت مردم خوزستان است

مقتدایی: تحمل شرایط سخت گرد و غبار نشانه فهم و درایت مردم خوزستان است

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان به اشاره به وقوع گرد و غبار در استان در روزهای گذشته گفت: روزهای سختی در استان داشتیم اما همت مردم و حضور پررنگ و شجاعانه آن‌ها در شرایط سخت گرد و غبار و تحمل آن‌ها نشانه فهم و درایت مردم است.

استاندار خوزستان به اشاره به وقوع گرد و غبار در استان در روزهای گذشته گفت: روزهای سختی در استان داشتیم اما همت مردم و حضور پررنگ و شجاعانه آن‌ها در شرایط سخت گرد و غبار و تحمل آن‌ها نشانه فهم و درایت مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)​ منطقه‌خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای اداری که عصرروز گذشته، 26 بهمن‌ماه در محل استانداری برگزار شد، از تشکیل 3 کمیته جهت مقابله با پدیده گرد و غبار خبر داد و خاطرنشان‌ کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته اطلاع​رسانی، آموزش همگانی و امدادرسانی می‌شود. شک نکنید که همه همت می‌کنند و توجه خالص به استان خوزستان است.

وی افزود: با توجه به توسعه​هایی که در استان اتفاق افتاده، می‌طلبد که به آن توجه شود، زیرا خوزستان سرزمینی نیست که بشود از آن غفلت کرد. این پدیده یک مهمان ناخوانده‌ای است که اول از همه باید دعا کنیم تا بارش صورت بگیرد و فقط ما نیستیم که دچار این مشکل شده‌ایم.

مقتدایی گفت:​ درباره گرد و غبار آنچه که وظیفه مسئولان در سطح استانی و ملی است، چه کسانی که باید اطلاع‌رسانی کنند و چه کسانی که مسئول هستند، همه تلاش‌ها صورت گرفته است. این پدیده از دست همه خارج بود و نوع برخورد مردم به گونه‌ای بود که آن‌ها می‌خواستند در نهایت با توجه به شرایط، یکسری امکاناتی برای آن‌ها فراهم شود.

وی عنوان‌کرد: پدیده​ای تحت عنوان گرد و خاک که با آن مواجه شدیم جزو موارد نادر بود. بنده لازم است به خاطر همراهی و درک مردم از این موضوع و همکاری رسانه‌های استان و همه کسانی که در مجموعه‌های مختلف در قالب ماموریت​های ذاتی خود کارهایی را انجام دادند تشکر کنم.

استاندار خوزستان اظهارکرد: ​همه این‌ها بیانگر این است که هم ما و همه مرکز درک کرده​ایم که مشکل چیست و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است. اگر خود من به عنوان یک مدیر فکر و رفتارم بحران زده باشد قطعا نمی‌توانم مشکل را حل کنم. اگر قرار باشد کسی که می‌خواهد سکان‌داری کند مثل هر کس دیگری دچار اضطراب شود بدون شک نمی​تواند راحت تصمیم بگیرد.

وی گفت: بنده در صحبتی با آقای جهانگیری اعلام کردم که فعلا این‌که چه کسی به استان می‌آید مشکلی را حل نخواهد کرد، زیرا ما مشغول کار خودمان هستیم و همه دستگاه‌ها درگیر هستند و گزارشاتی را ارایه خواهیم داد که متعاقبا دعوت خواهیم کرد تا مسئولان کشوری یکی‌یکی تشریف بیاورند و آن وقت زمان آمدن مسئولان کشوری است.

مقتدایی افزود: در آن شرایط خانم ابتکار قرار بود بیاید که من گفتم فعلا ضرورتی ندارد. آقای نوبخت و جهانگیری نیز به همین شکل بوده‌اند. زمانی باید به استان بیایند که براساس خواسته‌ها و پیشنهادات ارایه شده از سوی ما بتوانند تصمیماتی را بگیرند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: ما برخی اوقات مرز و حدود وظایف را نمی‌دانیم و فکر می‌کنیم هر چیزی که هست فقط باید دنبال آن در سازمان محیط زیست باشیم. مجموعه‌ای از دستگاه‌های منطقه‌ای باعث چنین موضوعی شدند که در استان شاید نبود آب در هور و کاهش 46 درصدی نزولات آسمانی جزو موارد عمده علت پدیده باشد.

وی تصریح‌کرد: همه دستگاه‌ها شامل محیط زیست، هلال احمر، بهداشت و درمان و همه دست به دست هم دادند تا در شرایط گرد و خاک حجم صدمات و مشکلات تنفسی به حداقل برسد که خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

مقتدایی گفت: باید برای این‌گونه شرایط برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ به عنوان نمونه اگر مدارس و دانشگاه‌ها به دلیل بروز پدیده گرد و خاک تعطیل می‌شوند، باید ساعت آموزش را جبران کنیم؛ هم‌چنین اگر فعالیت بازار متوقف می‌شود، سر سال مالیات به همان میزان از آن خواسته نشود و اگر آب برای کشاورزان نیست باید خسارت‌ها را در نظر بگیریم.

وی ادامه‌ داد: خواهش دارم کسی زیاد وارد مصاحبه نشود زیرا دستگاه‌های تخصصی باید اظهار نظر کنند. وقتی ما از چیزی اطلاع نداریم لزومی به اظهارنظر درباره آن نیست.

مقتدایی هم‌چنین با اشاره به گزارش عملکرد ارائه شده از سوی مدیرعامل شرکت ملی گاز خوزستان در جلسه شورای اداری استان، یادآور شد: ​در بحث گازرسانی گزارش‌هایی از سوی مدیرعامل شرکت ارایه شد که انتظار ما بهره‌مندی شهرها و مناطق محروم از نعمت گاز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha