• شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93112513422
  • خبرنگار : 71402

با انتقاد از نبود آمریکا در مذاکرات مینسک؛

جان بولتون: اوکراین با بی‌ثباتی در داخل و خارج از مرزهایش روبه‌رو است

جان بولتون: اوکراین با بی‌ثباتی در داخل و خارج از مرزهایش روبه‌رو است

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت: دولت اوکراین با بی‌ثباتی از داخل و خارج مرزهایش روبه‌رو است و نیروهای خارجی و مخالفان داخلی در حال تهدید کی‌یف هستند.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت: دولت اوکراین با بی‌ثباتی از داخل و خارج مرزهایش روبه‌رو است و نیروهای خارجی و مخالفان داخلی در حال تهدید کی‌یف هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "جان بولتون" در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک در واکنش به تهدید گروه راست افراطی اوکراین برای به رسمیت نشناختن توافق جدید مینسک گفت: گمان می‌کنم که خطری دولت اوکراین را تهدید می‌کند که آن بی‌ثباتی است.

"دیمیتری یاروش،" رهبر ناسیونالیست افراطی اوکراین گفته است که توافق جدید مینسک را که مورد پذیرش رهبران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان است، به رسمیت نمی‌شناسد و یگان‌های چریک‌های حزبش در شرق اوکراین به صورت فعال به جنگ ادامه می‌دهند و با دولت مرکزی هماهنگ خواهند بود.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در جریان صحبت‌هایش بر لزوم رهبری آمریکا در حل بحران اوکراین تاکید کرد. بولتون گفت: آمریکا باید به منظور کاهش خطر بی‌ثباتی در اوکراین، این مساله را به وضوح اعلام کند که می‌خواهد کی‌یف قادر باشد آینده خودش را تعیین کند.

وی افزود: آمریکا باید به تقویت نهادها در دولت کی‌یف کمک کند و به آنها اجازه دهد تا مذاکره کنند و در مقابل هر کسی که می‌خواهد، با زور نتیجه را مشخص کند، مقاومت کنند. مسائل سیاسی‌ای که در توافق مینسک به آنها پرداخته شد، مسائلی بود که نگرانی‌های بسیاری را برانگیخته بود.

جان بولتون تاکید کرد: نگرانی اصلی افزایش خودمختاری برای دونباس است که ممکن است سایر استان‌ها هم پس از آن به دنبال خودمختاری از کی‌یف باشند.

حزب افراطی جناح راستگرای اوکراین از قدیم به روسیه به عنوان «دشمن» اشاره می‌کند و به برکناری پترو پوروشنکو رئیس‌جمهوری اوکراین تهدید کرده است.

در همین حال این سفیر سابق آمریکا گفت، نبود نماینده‌ای از جانب ایالات متحده در مذاکرات صلح در مینسک حائز اهمیت است و نشان‌دهنده افول رهبری آمریکا به عنوان شریک قدرتمند ناتو است.

بولتون در نشست بنیاد دفاعی گفت: این توافق در حالی در مینسک به امضا رسید که رئیس‌جمهوری آمریکا در آن حضور نداشت. ما رهبران ائتلاف ناتو هستیم و اگر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نمی‌خواهد رهبری ائتلاف را داشته باشد، باید به ما احترام بگذارد و به ما بگوید ائتلاف ناتو به خاطر فقدان رهبری آمریکا رو به زوال است. سایر متحدان ناتو نقش آمریکا را در حل بحران اوکراین آنچنان که باید کارآمد نمی‌بینند.

ایالات متحده برای اوکراین کمک‌های نظامی غیرکشنده و اقتصادی تامین کرده است. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین با سایر متحدان ناتو در اعمال تحریم علیه روسیه به خاطر بی‌ثبات کردن اوکراین همکاری کرده است.

این سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل همچنین در ماه‌های اخیر اعلام کرده که احتمال دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا نامزد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha