• چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93111508407
  • خبرنگار : 71516

العبادی: روند شکست داعش آغاز شده است

العبادی: روند شکست داعش آغاز شده است

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه در حال حاضر تنش سیاسی در عراق وجود دارد، گفت: شکست داعش در عراق آغاز شده است.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه در حال حاضر تنش سیاسی در عراق وجود دارد، گفت: شکست داعش در عراق آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، "حیدر العبادی"، نخست‌وزیر عراق در دیدار با برخی رهبران نیروهای داوطلب مردمی تاکید کرد: در حال حاضر عراق با یک درگیری سیاسی مواجه است و ما مبارزه نمی‌کنیم تا احزابی را که با هم رقابت می‌کنند، خشنود کنیم.

وی افزود: داعش به جنگ می‌پردازد اما شکست این گروه و هلاکت اعضایش آغاز شده است. نیروهای عراقی بر گروه داعش پیروز شده‌اند اما به دلیل اینکه گروه داعش از طریق سوءاستفاده از فضای طایفه‌ای برنامه‌ای رسانه‌ای و روانی را در پیش گرفته است، نباید نیروی این گروه را دست‌کم بگیریم.

نخست وزیر عراق کشته شدن معاذ الکساسبه، خلبان اردنی به دست داعش را نیز محکوم کرد و از ائتلاف خواست تا حملات جدی تری را علیه داعش انجام دهد.

العبادی ضمن قدردانی از نیروهای داوطلب مردمی به خاطر پیروزی‌های آنها در مقابل گروه تروریستی داعش گفت: اقدامات نیروهای داوطلب مردمی اقدامی بسیار مهم است و نمی‌توان بهایی برای آن تعیین کرد چراکه آنها خون خود را در راه وطن، مقدسات و عقاید خود می‌دهند و حیله‌های داعش را ناکام گذاشته‌اند.

وی تاکید کرد: هماهنگی میان شهروندان و نیروهای امنیتی مساله‌ای مثبت و به منزله اقدامی است که می‌توان از طریق آن بسیاری از مشکلات را حل کرد.

العبادی همچنین اعلام کرد که دولت وی تلاش می‌کند تا به برخی اختلافات با برخی کشورها به دلیل حفظ ثبات و امنیت عراق پایان دهد. وی بر اهمیت حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای از عراق در مقابله با تروریسم تاکید کرد.

وی تصریح کرد: بیشترین کسانی که از حملات داعش آسیب می بینند اهل تسنن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha