• دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93110602842
  • خبرنگار : 71457

کارشکنی احزاب یمنی در حل سیاسی بحران یمن و جلسه امروز شورای امنیت

کارشکنی احزاب یمنی در حل سیاسی بحران یمن و جلسه امروز شورای امنیت

در حالی که تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران یمن به شکست انجامیده قرار است شورای امنیت امروز (دوشنبه) جلسه مشورتی را برای بررسی اوضاع یمن برگزار کند.

در حالی که تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران یمن به شکست انجامیده قرار است شورای امنیت امروز (دوشنبه) جلسه مشورتی را برای بررسی اوضاع یمن برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن دیداری را در صنعاء با نماینده انصارالله و احزاب اللقاء المشترک (حزب اصلاح اسلامی و حزب سوسیال و حزب ناصری) داشت اما پس از اینکه احزاب اللقاء المشترک بر خواسته‌های خود و در رأس آنها آزاد کردن احمد بن مبارک، مدیر دفتر رئیس‌جمهوری یمن اصرار ورزیدند، نماینده‌ انصارالله از این نشست خارج شد.

جمال بن عمر در تلاش است تا جریان‌های یمنی را به از سرگیری روند سیاسی قانع کند و همچنین عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن را ترغیب کند تا از استعفایی که روز پنجشنبه ارائه داد، صرف‌نظر کند.

در این راستا سه حزب اصلی روز یکشنبه از مذاکرات با گروه انصارالله برای حل بحران سیاسی یمن عقب‌نشینی کردند بهانه آنها این بود که این گروه به وعده‌های خود عمل نکرده است.

در همین حال منابع دیپلمات اعلام کردند که شورای امنیت امروز جلسه مشورتی غیرعلنی را برای بررسی تحولات اخیر یمن برگزار می‌کند.

در همین حال در استان‌های جنوب یمن دیدارهایی از سوی کمیته‌های مردمی و مسوولان محلی برگزار شد تا مسوولیت‌های امنیتی و اداری مشخص شود.

از سوی دیگر یک منبع قبیله‌ای اعلام کرد که افراد مسلح قبایل کمینی را علیه یکی از خودروهای گشت‌زنی حوثی‌ها در وداع در استان البیضاء در مرکز یمن ترتیب دادند که این حمله به کشته شدن 9 تن از حوثی‌ها انجامید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha