• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93110502631
  • خبرنگار : 71516

اوباما طرفین درگیر در یمن را به مذاکره دعوت کرد / روسیه عامل نقض آتش بس در اوکراین است

اوباما طرفین درگیر در یمن را به مذاکره دعوت کرد / روسیه عامل نقض آتش بس در اوکراین است

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (یکشنبه) از طرف‌های درگیر در یمن خواست تا به جای توسل به گزینه نظامی برای حل بحران کشورشان، به پای میز مذاکره بیایند.

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (یکشنبه) از طرف‌های درگیر در یمن خواست تا به جای توسل به گزینه نظامی برای حل بحران کشورشان، به پای میز مذاکره بیایند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند تاکید کرد: باید به روند سیاسی در یمن احترام گذاشت و تمامی طرف‌های درگیر باید به جای متوسل شدن به گزینه نظامی به پای میز مذاکره بیایند. ما همچنان اهداف تروریستی را در یمن تحت پیگرد قرار می‌دهیم.

اوباما تاکید کرد: ما با همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس برای حل مسالمت‌آمیز بحران یمن تلاش می‌کنیم. اولویت ما ادامه فشار برای مبارزه با القاعده در یمن است. اما از همه مهمتر برای ما حفظ امنیت و سلامت شهروندانمان در یمن است.

رئیس‌جمهوری آمریکا با دفاع از استراتژی کشورش برای حمله پهپادی به شبه‌نظامیان القاعده در یمن گفت که گزینه جایگزین آن استقرار نیروهای آمریکایی خواهد بود اما این اقدام چندان بادوام نیست. وی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: حملات پهپادی کار مناسب و ساده‌ای نیست، اما بهترین گزینه‌ای است که ما در اختیار داریم. ایالات متحده عملیات‌های ضد تروریسم خود را در یمن متوقف نکرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین درباره اوضاع روسیه و اوکراین گفت: مسکو در پشت نقض آتش‌بس اخیر در اوکراین است و واشنگتن تمامی اقدامات لازم بجز اقدام نظامی را برای برخورد با اقدام مسکو در قبال همسایگانش در نظر می‌گیرد. ما عمیقا نگران نقض آتش‌بس اخیر هستیم اما اقدام نظامی در این راستا موثر نخواهد بود.

مودی و اوباما گفته‌اند که به تفاهم جدی در آزادسازی سرمایه‌های آمریکا در بخش توسعه انرژی هسته‌ای در هند رسیده‌اند. دو کشور به دلیل تاکید آمریکا بر ردگیری مواد سوختی ارسالی به هند و و نگرانی‌ها در مورد ایمنی و بروز حادثه در نیروگاه‌های هند برای شش سال امضای معاهده هسته‌ای را مسکوت گذاشته بودند.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز درباره همکاری‌های هسته‌ای کشورش با آمریکا گفت که دهلی‌نو در جهت همکاری‌های اقتصادی در زمینه تجارت هسته‌ای غیرنظامی با آمریکا حرکت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha