• شنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93110401554
  • خبرنگار : 71402

شادی گروهی از شبه‌نظامیان افراطی از مرگ ملک عبدالله

شادی گروهی از شبه‌نظامیان افراطی از مرگ ملک عبدالله

عده‌ای از شبه‌نظامیان افراطی و حامیانشان در شبکه‌های اجتماعی مرگ پادشاه سابق عربستان را جشن گرفتند و ملک عبدالله را "نوکر آمریکایی‌ها" خواندند که برای کشتن مسلمانان با غرب توطئه‌چینی می‌کرد.

عده‌ای از شبه‌نظامیان افراطی و حامیانشان در شبکه‌های اجتماعی مرگ پادشاه سابق عربستان را جشن گرفتند و ملک عبدالله را "نوکر آمریکایی‌ها" خواندند که برای کشتن مسلمانان با غرب توطئه‌چینی می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ملک عبدالله، پادشاه فقید عربستان که روز جمعه در سن 90 سالگی درگذشت، حدود یک دهه پیش مبارزه با شبه‌نظامیان وابسته به القاعده را که حملاتی را در قلمروی پادشاهی وی انجام می‌دادند، آغاز کرد.

مقام‌های سعودی با حمایت ایالات متحده آمریکا، عملیات‌های شبه‌نظامیان را با سرکوب گسترده و زندانی کردن شبه‌نظامیان مظنون و محکوم کردن سایرین به مرگ پاسخ داد.

این در حالی است که بسیاری از شبه‌نظامیان افراطی خانواده سلطنتی آل سعود را فاسد می‌دانند. تروریست‌های داعش که به نوعی شاخه فرعی القاعده هستند، در برخی مواقع به شهر مقدس مکه اشاره می‌کنند و آن را یکی از اهداف خود اعلام می‌کنند. عربستان جزئی از کمپین ائتلاف ضدداعش است.

یکی از افرادی که خود را از حامیان داعش توصیف می‌کند، با نام ابو اعظم النجدی، در توئیتر از ملک عبدالله انتقاد کرد و نوشت: او هواپیماهایش را برای کشتن مسلمانان در سوریه فرستاد. او زنان و مردان مسلمان را زندانی می‌کرد و همه جا در مبارزه با "جهادگرایان" اول بود.

همچنین تعدادی از وفاداران به شبه‌نظامیان القاعده و داعش از هشتگ «مرگ یک نظام» استفاده کردند.

شبه‌نظامیان افراطی و حامیان آنها از شبکه‌های اجتماعی برای بیان اظهارات و فیلم‌های خود استفاده می‌کنند. چنین کاربرانی معمولاً از نام جعلی استفاده می‌کنند و یا در برخی موارد نام کامل خود را نمی‌گویند یا از نام مستعار استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از حامیان افراط‌گرایان به نام عمر در پیام خود درباره مرگ ملک عبدالله نوشت: اوباما یا بوش نتوانستند وی را از دست الله نجات دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha