• چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93110100153
  • خبرنگار : 71415

تردید نزدیکان دادستان انفجار آمیا درباره احتمال خودکشی او

تردید نزدیکان دادستان انفجار آمیا درباره احتمال خودکشی او

در پی کشف جسد یک دادستان سرشناس آرژانتینی که رئیس جمهور این کشور را متهم به تبانی با طراحان بمبگذاری سال ۱۹۹۴ بوئنوس آیرس کرده بود، همسر سابق او می‌گوید که یافته اولیه پلیس دایر بر خودکشی او را بعید می‌داند.

در پی کشف جسد یک دادستان سرشناس آرژانتینی که رئیس جمهور این کشور را متهم به تبانی با طراحان بمبگذاری سال ۱۹۹۴ بوئنوس آیرس کرده بود، همسر سابق او می‌گوید که یافته اولیه پلیس دایر بر خودکشی او را بعید می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) جسد "آلبرتو نیسمان" درست پیش از آنکه قرار بود در جلسه غیرعلنی کنگره شهادت دهد پیدا شد. او قرار بود شهادت دهد که کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهوری آرژانتین سعی داشته بمب‌گذاری مرکز یهودیان آمیا را لاپوشانی کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس سندرا آرویو که قاضی است در پاسخ به خبرنگارانی که می‌پرسیدند آیا فکر می‌کند مرگ همسر سابق او در اثر خودکشی بوده است گفت: نه.

نیسمان در روزهای اخیر گفته بود که تهدید به مرگ شده است.

به گفته مقام‌ها جسد این مرد ۵۱ ساله اوایل دوشنبه در حمام خانه‌اش پیدا شد. جای یک گلوله در سمت راست سرش پیدا بود و در کنارش یک هفتیر کالیبر ۰.۲۲ و یک پوکه پیدا شد.

آلبرتو نیسمان برای 10 سال مشغود تحقیق درباره بمبگذاری سال ۱۹۹۴ مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس که باعث مرگ ۸۵ نفر شد، بود.

به گزارش بی.بی.سی او مدعی بود که خانم فرناندز، وزیر خارجه او و تعدادی از مقام‌های بلندپایه آرژانتینی قصد داشتند برای بهبود رابطه تجاری خود در این زمینه لاپوشانی کنند؛ اتهامی که دولت آرژانتین آن را رد کرده بود.

در همین حال "ویویانا فین"، سرپرست تحقیقات درباره این مرگ روز دوشنبه گفت نشانه‌ها حاکی از آن است که آلبرتو نیسمان، خودکشی کرده است و نشانه‌ای از مشارکت دیگران در مرگ او وجود ندارد. او گفت که اسلحه را یکی از دوستان نیسمان به او داده بود. به گفته منابع مطلع اما هیچ نوع یادداشت خودکشی در کنار جسد او پیدا نشده است.

همزمان به گزارش آسوشیتدپرس همکاران نیسمان می‌گویند هیچ نشانه‌ای از تمایل او به خودکشی وجود نداشته است. خانواده و دوستان نیسمان هم در یادداشت‌هایی که سه شنبه در روزنامه لاناسیون چاپ شد احتمال خودکشی او را رد کرده‌اند.

در زمان حادثه 10 مامور پلیس فدرال مسئول محافظت از او بودند. محققان پرس و جو از مامورانی که بیرون ساختمان محل اقامت نیسمان کشیک می‌دادند را سه شنبه شروع کردند.

دوشنبه عصر پس از اعلام خبر کشف جسد او، هزاران نفر در خیابانها تظاهرات کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha