• پنجشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93102513944
  • خبرنگار : 71353

دلیل حمایت سیسی از تبرئه مبارک از دیدگاه مسئول اطلاعاتی اسرائیل

دلیل حمایت سیسی از تبرئه مبارک از دیدگاه مسئول اطلاعاتی اسرائیل

یکی از مسئولان اطلاعاتی برجسته رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حمایت سیسی از تبرئه مبارک با این هدف صورت می‌گیرد که با خود وی نیز در صورت وقوع کودتا چنین رفتاری انجام شود.

یکی از مسئولان اطلاعاتی برجسته رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حمایت سیسی از تبرئه مبارک با این هدف صورت می‌گیرد که با خود وی نیز در صورت وقوع کودتا چنین رفتاری انجام شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت "اسرائیل دیفنس" در گزارشی به نقل از شاوول شای، که پست‌های مهمی در شاخه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) برعهده داشته عنوان کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر تصمیم گرفت تا حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع این کشور را از اتهامات وارده از جمله قتل و فساد تبرئه کند تا بدین ترتیب در آینده نیز با خود وی در صورت وقوع کودتا چنین رفتاری شود.

وی در ادامه افزود: پیام سیسی به همکاران نظامی خود این بود که نمی ‌توان در قبال یک فرمانده نظامی، خشن برخورد کرد هر چند اتهاماتی به وی وارد آمده باشد به امید اینکه همکاران نظامی سیسی همین رفتار را در قبال وی در صورت اقدام به کودتا علیه‌اش در پیش بگیرند.

شای تاکید کرد: فرماندهان ارتش مصر متهم کردن مبارک را توهینی به سیستم نظامی این کشور می‌دانسته و تصمیم گرفتند تا مبارک را تبرئه و آزاد کنند.

وی عنوان داشت: سیسی بر تبرئه کردن مبارک تاکید داشت چرا که سرنوشت خود را مانند سرنوشت حکومت تمام فرماندهان نظامی می‌بیند که از زمان عبدالناصر(رئیس جمهوری اسبق مصر) تا مبارک به روی کار آمده‌اند و تلاش کردند تا هرگونه اتهام به سیستم نظامی مصر را از بین ببرند.

شای که پیشتر مسئول بخش تحولات مصر در سازمان اطلاعات اسرائیل بود گفت که سیسی معتقد است تبرئه مبارک در تقویت مشروعیت وی در میان گروه‌های فرهیخته و مردمی کشور نقش دارد.

وی عنوان داشت: نظامیان در مصر بی‌شک بر سیستم قضایی این کشور در تبرئه مبارک از اتهامات وارده و احکام صادره علیه وی تاثیر گذاشته‌اند و تلاش کردند که روند تبرئه مبارک به صورت تدریجی صورت بگیرد تا از سوی مردم مورد قبول واقع شود و آنها به این مساله واکنش نشان ندهند.

شای تاکید کرد: سیسی کاملا آگاه است که حکم تبرئه مبارک واکنش مردم به ویژه جوانان انقلاب 25 ژانویه را بر می‌انگیزد اما او مصمم است که تمام اشکال اعتراضی را با خشونت سرکوب کند و من معقتدم که مبارک و دو پسر وی آزاد خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha