• یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 93102111566
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش به مرز 3 میلیون تن رسید

تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش به مرز 3 میلیون تن رسید

ایسنا/هرمزگان مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری حدود دو میلیون و 700 هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره مرجانی خلیج‌فارس خبر داد و گفت: تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش به مرز سه میلیون تن رسیده است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری حدود دو میلیون و 700 هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره مرجانی خلیج‌فارس خبر داد و گفت: تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش به مرز سه میلیون تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «محمود قنبری» آخرین آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد بندر تجاری کیش در بخش‌های کالا و مسافر طی 9 ماه سال را تشریح کرد و افزود: طی مدت یاد شده، در مجموع دو میلیون و 699 هزار و 741 تن انواع کالا در جزیره‌ی کیش تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این میزان، دو میلیون و 453 هزار و 432 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 246هزار و 309 تن غیرنفتی آن کالاهای نفتی اختصاص دارد که به‌ترتیب 31 و 23 درصد افزایش داشته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را حدود 80 هزار تن برشمرد و افزود: از این میزان، 74 هزار و 16 تن مربوط به فعالیت‌های واردات و 5984 تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص دارد که در زمینه‌ی واردات 23 درصد و در زمینه صادرات 119 درصد رشد را شاهد بودیم.

قنبری حجم عملیات کاپوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بنادر را طی 9 ماه سال دو میلیون و 373 هزار و 432 تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال، 32 درصد افزایش داشته است.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: طی این مدت، 231 هزار و 146 تن کالای نفتی در جزیره کیش تخلیه و 15هزار و 163 تن بارگیری شد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با اعلام اینکه جزیره‌ی کیش به‌عنوان یک جزیره با جاذبه‌های فراوان گردشگری دریایی و تجاری هر سال پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی از اقصی نقاط ایران است، گفت: از ابتدای سال تاکنون، در مجموع 319 هزار و 542 نفر - سفر در بندر این جزیره به ثبت رسید.

قنبری افزود: طی همین مدت، جابجایی رقمی حدود 22 هزار و 642 دستگاه خودرو به وسیله شناورهای لندینگ کرافت در مسیر بنادر لنگه، چارک و آفتاب به کیش و بالعکس به انجام رسید.

وی از پهلوگیری 11هزار و 238 فروند انواع شناور بزرگ و کوچک در این بندر طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: طی 9 ماهه گذشته، حدود 189هزار و 591 نفر سفر گردشگر دریایی نیز در بندر این جزیره توسط هشت شناور به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، بندر کیش با بهره‌مندی از 14 پست اسکله دارای ظرفیت اسمی سالانه 2.3 میلیون تن و ظرفیت جابجایی 730 هزار مسافر دریایی در سال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha