• شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93102010783
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تنها در 35 درصد بافت‌های فرسوده می‌توانیم ورود کنیم

تنها در 35 درصد بافت‌های فرسوده می‌توانیم ورود کنیم

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی از وجود 75 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور خبر داد و اظهار کرد: تنها در 35 درصد این بافت‌ها می‌توانیم ورود کنیم.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی از وجود 75 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور خبر داد و اظهار کرد: تنها در 35 درصد این بافت‌ها می‌توانیم ورود کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کرمانشاه، دکتر پیروز حناچی امروز (20 دی ماه) در حاشیه بازدید از بافت‌های فرسوده شهر کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 75 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور، اظهار کرد: 65 درصد بافت‌های فرسوده کشور بافت تاریخی است که ما نمی‌توانیم در آین نقاط بولدوزر کار بگذاریم.

وی تصریح کرد: تنها در 35 درصد باقی‌مانده می‌توان ورود پیدا کرد که البته این نسبت در شهرهای مختلف متفاوت است.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری در خصوص تغییر معانی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: این بافت‌ها تحت عنوان جدید بافت‌های ناکارآمد در شورای عالی شهرسازی کشور به تصویب رسیده است.

وی تصریح کرد: پیش از آنکه این نگاه جدید را به کل کشور تسری دهیم سعی شده تا این نگاه جدید در سه شهر بصورت پایلوت با همکاری شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی به اجرا درآید.

حناچی اظهار کرد: طبیعتا همه جا روش‌های تخریب و بازسازی را نمی‌توان پیشنهاد کرد و داشتن نگاه نوسازی و بهسازی نیز می‌تواند رهگشا باشد.

وی افزود: قطعا منابع مالی و اعتباری که دولت به این امر اختصاص می‌دهد می‌تواند به عنوان نیروی محرکه مورد استفاده قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: 22 بانک عامل باید اعتبارات در نظر گرفته شده به منظور احیای بافت فرسوده را تامین کنند و میزان این اعتبارات به تفکیک هر شهر توسط شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی اعلام خواهد شد.

حناچی همچنین با بیان اینکه ما مسکن مهر را رد نکرده‌ایم گفت: تعهداتی در زمینه تحویل واحدهای مسکن مهر داریم که توسط دولت باید به انجام برسد و خواهد رسید.

وی تصریح کرد: تنها نوع نگاه به این نوع مسکن، مکان‌یابی و شیوه‌های اجرایی آن در دست بازبینی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه مدت مدیدی است به دلایل مختلف طرح جامع جدیدی برای شهر کرماشاه دیده نشده است ابراز امیدواری کرد: این سفر نقطه شروعی برای انجام مطالعات جدید و تهیه طرح توسعه و عمران برای شهر کرمانشاه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha