• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 93101508260

عقیلی کرمانی تاکید کرد

اصلاح ساختار بانک‌ها / فشار سیستم بانکی باید کاسته شود

اصلاح ساختار بانک‌ها / فشار سیستم بانکی باید کاسته شود

مدیرعامل بانک خاورمیانه با اشاره به اهمیت رونق بخشیدن به بازار سرمایه به روش‌های اصلاح ساختار نظام بانکی اشاره کرد و گفت: باید از فشار بر روی سیستم بانکی کاست.

مدیرعامل بانک خاورمیانه با اشاره به اهمیت رونق بخشیدن به بازار سرمایه به روش‌های اصلاح ساختار نظام بانکی اشاره کرد و گفت: باید از فشار بر روی سیستم بانکی کاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پرویز عقیلی کرمانی در میزگرد سیاست‌های اقتصاد کلان در کنفرانس اقتصاد ایران گفت: روش‌های اصلاح ساختار نظام بانکی در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته و در جهان روش‌هایی چون روش سوئدی و ژاپنی شناخته شده است در کشور‌هایی که با مشکلاتی در عرصه نظام بانکی مواجه بودند هیچ‌کدام افزایش سرمایه نداده و اول وضع بانک‌ها مورد توجه قرار گرفته است. ما نیز نیاز داریم وضع یک به یک بانک‌ها را بازنگری کنیم. به غیر از این وارد‌کردن پول خوب سرمایه به موسساتی است که نتیجه‌ی آن جز هدررفت سرمایه نخواهد بود.

وی ادامه داد: برای این کار باید استاندارد حسابداری کاملی داشته باشیم که حساب و کتاب بانک‌ها قابل مقایسه و فهم باشد. من فکر می‌کنم وقتی قرار باشد سیستم بانکداری را مورد بازنگری قرار دهیم در درجه اول باید حساب‌ها درست باشد و بعد مشخص کنیم دارایی بانک‌ها چه چیزهایی است.

عقیلی کرمانی همچنین گفت: در اکثر کشور‌ها حدود 20 درصد GDP برای اصلاح ساختار نظام بانکی هزینه می‌شود، اما شاید برای ما دو برابر این میزان لازم باشد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نپرداختن بانک‌ها به بنگاهداری گفت: بانک‌ها نباید اجازه داشته باشند بنگاهداری کنند. همچنین باید از فشار بر روی سیستم بانکی کاست. ما امروز که وضعیت سیستم بانکی و بازار سرمایه خوب است باید شیفت کنیم . همچنین برای این‌که اوراق مرابحه رونق بگیرد، باید از مالیات آتیه هزینه کرده و این می‌تواند تعهدی در آینده برای دولت باشد.

مدیرعامل بانک خاورمیانه تاکید کرد: بانک مرکزی باید سیاست‌های خود را ادامه و از افزایش تورم جلوگیری کند، چون افزایش تورم مشکلات ما را بیشتر خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha