• شنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93101306666

رییس دانشگاه خواجه نصیر در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد

آسیب جدی به طرح‌های پژوهشی دانشگاه با کسر بودجه

آسیب جدی به طرح‌های پژوهشی دانشگاه با کسر بودجه

رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به کسری بودجه این دانشگاه و رشد نامناسب بودجه در سال آینده گفت: این موضوع به طرح‌های پژوهشی دانشگاه آسیب جدی وارد خواهد کرد.

رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به کسری بودجه این دانشگاه و رشد نامناسب بودجه در سال آینده گفت: این موضوع به طرح‌های پژوهشی دانشگاه آسیب جدی وارد خواهد کرد.

دکتر علی خاکی‌صدیق در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که دانشگاه در سال آینده با توجه به کسری‌های خود با مشکل جدی مواجه خواهد بود، گفت: در حال حاضر دانشگاه دارای 12 میلیارد تومان کسری بودجه است و برای سال آینده رشد بودجه ما 12.4 درصد است که این میزان رشد به هیچ وجه جوابگوی هزینه‌ها و فعالیتهای دانشگاه نخواهد بود.

وی افزود: در واقع بودجه‌ای که برای دانشگاه خواجه نصیر در نظر گرفته شده است منطقی نیست و این موضوع بر روی فعالیتهای آموزشی و پژوهشی تاثیر جدی می‌گذارد.

رییس دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به هزینه‌های جاری دانشگاه از جمله حقوق، غذای دانشجویی، خوابگاه و موارد اینچنینی گفت: در واقع زمانی که بودجه کم است مجبوریم که برای اداره دانشگاه از بودجه پژوهش بزنیم و صرف امور جاری کنیم.

خاکی صدیق به برخی از فعالیتها و پروژه‌های پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر اشاره کرد و گفت: دانشگاه پروژه‌های خوبی را در دستور کار دارد که درآمدهایی از این پژوهش‌ها کسب می‌کنند اما میزان آن به حدی نیست که کفاف فعالیتهای دانشگاه را دهد.

به گفته وی اگر وضعیت بودجه دانشگاه در سال آینده درست نشود این موضوع لطمه جدی به طرح‌های پژوهشی دانشگاه وارد خواهد کرد.

رییس دانشگاه خواجه نصیر همچنین با اشاره به وضعیت پایان‌نامه‌های دانشجویی و تاکید بر کاربردی بودن آنها، گفت: در این راستا بسیاری از پایان‌نامه‌های دانشجویان پروژه‌هایی است که طی قراردادهایی با صنایع مختلف اجرایی می‌شود و به عنوان نمونه در این زمینه تفاهم‌نامه‌های خوبی با صنایع دفاعی داریم و پروژه‌هایی در این راستا اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر این که پژوهش نیازمند تامین زیرساخت‌های لازم است، تصریح کرد: در حال حاضر باید توجه داشت که پژوهش هزینه‌بر است اما در سالهای آتی می‌توان در صورت تامین زیرساخت‌های مناسب و هزینه کرد درست از آن درآمدزایی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha