• سه‌شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۳ / ۱۹:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93092515275
  • خبرنگار : 71415

حمله گسترده طالبان برای تصرف یک منطقه راهبردی در مرز افغانستان

مقامات افغانستان اعلام کردند که شبه نظامیان طالبان برای تصرف منطقه‌ای در نزدیکی مرز پاکستان و افغانستان از سه روز پیش حمله‌ای را آغاز کرده و در جریان این حمله دست کم پنج سرباز ارتش افغانستان را کشته‌اند.

مقامات افغانستان اعلام کردند که شبه نظامیان طالبان برای تصرف منطقه‌ای در نزدیکی مرز پاکستان و افغانستان از سه روز پیش حمله‌ای را آغاز کرده و در جریان این حمله دست کم پنج سرباز ارتش افغانستان را کشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شجاع الملک جلاله، والی استان کنر افغانستان به خبرگزاری رویترز اعلام کرد شبه نظامیان پاکستانی و افغان حمله‌ای را با هدف به دست آوردن کنترل منطقه دورافتاده دنگام در استان کُنر آغاز کرده‌اند.

وی تصریح کرد:‌ درگیری در این منطقه مرزی شدید بوده و ما خواهان نیروهای اضافی شده‌ایم اما هنوز این نیروها نرسیده‌اند. تاکنون در این درگیری‌ها پنج سرباز ارتش افغانستان و 18 شبه نظامی طالبان کشته‌ شده‌اند.

در عین حال یک افسر ارتش افغانستان نیز اعلام کرد که در این درگیری‌ها 40 شبه نظامی طالبان کشته شده‌اند.

منطقه دنگام در فاصله 110 کیلومتری شهر پیشاور پاکستان و در خاک افغانستان قرار دارد. نشانه‌ای مبنی بر ارتباط این حمله با حمله امروز( سه شنبه) طالبان به مدرسه‌ای در شهر پیشاور پاکستان وجود ندارد. اما موج حملات اخیر شبه نظامیان طالبان در افغانستان نشان دهنده افزایش قدرت این گروه است.

به گفته جلاله درگیری‌ها در منطقه دنگام روز یکشنبه هنگامی که شبه نظامیان طالبان به ایست بازرسی‌های نیروهای امنیتی افغانستان و روستاییان محلی مخالف حکومت طالبان در این منطقه حمله کردند، آغاز شد.

وی تصریح کرد: شبه نظامیان عامل این حمله اغلب متعلق به طالبان پاکستان هستند.

به گفته جلاله و همچنین یک مقام پلیس محلی، در این حمله بالغ بر دو هزار شبه نظامی دست دارند. با این حال این ارقام به طور مستقل قابل تایید نیست و همچنین مقامات محلی افغانستان در پاره ای از اوقات در شدت حملات طالبان اغراق می‌کنند تا برای نیروهای تقویتی بیشتر لابی کنند.

طالبان تابستان سال جاری حملات مهمی را در چند استان افغانستان و اغلب با حضور ده‌ها شبه نظامی ترتیب دادند. اخیرا طالبان تمرکز خود را بر مناطق راهبردی که دارای گذرگاه های مرزی یا جاده‌های تسهیل کننده رفت و آمد هستند، افزایش داده است.

گروه تحریک طالبان پاکستان سال‌ها در مناطق دورافتاده استان‌های کنر و نورستان افغانستان مخفیانه فعالیت می‌کرده است و بر این دو استان تسلط دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha