• سه‌شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93092514848
  • خبرنگار : 71402

اکثر آمریکایی‌ها روش‌های بازجویی سیا را "موجه" اما "شکنجه" می‌دانند

اکثر آمریکایی‌ها روش‌های بازجویی سیا را "موجه" اما "شکنجه" می‌دانند

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد، اکثر آمریکایی‌ها معتقدند "روش‌های بازجویی" سیا "موجه" بوده است؛ با این حال گمان می‌کنند که سیا مرتکب "شکنجه" شده است.

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد، اکثر آمریکایی‌ها معتقدند "روش‌های بازجویی" سیا "موجه" بوده است؛ با این حال گمان می‌کنند که سیا مرتکب "شکنجه" شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس نشان می‌دهد، از هر 10 آمریکایی حدود هفت نفر "غرق مصنوعی" را که یکی از 13 روش تایید شده در دوران بوش است، شکنجه می‌دانند.

همین طور اکثر آمریکایی‌ها غرق مصنوعی، تهدید به تجاوز به مادر زندانیان، حمام آب یخ اجباری و بی خوابی اجباری را تهدید می‌دانند. با این حال حدود 49 درصد از مصاحبه‌ شوندگان معتقدند که بازجویی‌های وحشیانه "موجه" بوده و 57 درصد بر این باورند که بازجویی‌ها به اطلاعات مفیدی رسیده‌ است.

این دسته از افراد می‌گویند که تکنیک‌های بازجویی دوران جورج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا موجه بوده اما شکنجه بوده است!

در همین حال گروهی نیز معتقدند که بازجویان سیا باید با قدرت بیشتری مظنونان تروریستی را مورد بازجویی قرار دهند. 73 درصد تهدید خانواده زندانیان به تجاوز، 57 درصد حمام اجباری آب یخ و 70 درصد بی‌خوابی اجباری را شکنجه می‌دانند. در همین حال 75 درصد از جمهوری خواهان، 54 درصد از دموکرات‌ها و 50 درصد از رای دهندگان مستقل برنامه شکنجه‌ها را تایید کردند. با این حال تعداد اندکی از جمهوری خواهان غرق مصنوعی (القاء حس خفگی در آب) را معادل شکنجه می‌دانند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی به رعایت حقوق قانونی بازداشت شدگان مرتبط با تروریست‌ها تمایلی نشان ندادند و 56 درصد گفتند که از چنین تدابیری حمایت نمی‌کنند. نظرسنجی دیگری که مرکز تحقیقات "پیو" در میان آمریکایی‌ها انجام داد، به نتایج مشابهی دست یافت.

طبق این نظرسنجی‌، 51 درصد از روش‌های سیا موسوم به تکنیک‌های بازجویی پیشرفته حمایت کرده‌اند و در مقابل 29 درصد آن‌ را غیر قابل توجیه دانستند. 56 درصد معتقدند که بازجویی‌ها منجر به دستیابی به اطلاعات مفیدی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha