• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93092414423
  • منبع : نمایندگی سمنان

اجرای عملیات بیولوژیک آبخیزداری در سمنان

اجرای عملیات بیولوژیک آبخیزداری در سمنان

ایسنا/سمنان معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای عملیات بیولوژیک آبخیزداری در سطح 66 هزار و 260 هکتار از حوضه‌های آبخیز استان خبر داد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای عملیات بیولوژیک آبخیزداری در سطح 66 هزار و 260 هکتار از حوضه‌های آبخیز استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محمد هادی نوچه ‌اظهار کرد: این عملیات بیولوژیک آبخیزداری طی یک سال گذشته و با هدف حفاظت از خاک در حوزه‌های آبخیز استان اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر تولید علوفه، حفظ و پایداری خاک و کنترل رسوب در حوضه‌های آبخیز استان از دیگر اهداف اجرای این پروژه‌هاست.

نوچه گفت: این عملیات در شهرستان‌های دامغان‌، شاهرود، سمنان‌، گرمسار‌، آرادان‌، میامی، سرخه و مهدیشهر اجرا شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از ایجاد بالغ بر 5 میلیون متر مکعب سازه مکانیکی در استان خبر داد و گفت: تاکنون 5 میلیون و 416 هزار و 731 متر مکعب سازه مکانیکی در استان اجرا شده است.

وی از ساخت تعداد 107 بند مخزنی‌(بند خاکی و سنگ و ملات) در حوضه‌های آبخیز استان خبر داد و یادآور شد: حجم این بندهای مخزنی در مجموع در حدود 17میلیون مترمکعب است.

وی انجام فعالیت هایی در حوزه حفاظت از خاک و فعالیت های آبخیرداری در حوضه‌های فرسایش پذیر را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل منابع طبیعی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های این اداره کل با هدف حفظ آب و خاک و تثبیت بستر استقرار گیاه عملیاتی می‌شود و این مهم حفظ تنوع زیستی گیاهی و جانوری موجود را به دنبال خواهد داشت. همچنین این برنامه‌ها از طریق حفظ مواد مغذی و آلی خاک مانع از کاهش حاصلخیزی خاک و جلوگیری از بیابان زایی در استان می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha