• پنجشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93092012433
  • منبع : نمایندگی سمنان

‌ظرفیت‌های پنهان توریسم درمانی سمنان

‌ظرفیت‌های پنهان توریسم درمانی سمنان

ایسنا/سمنان منطقه آبگرم سمنان یکی از جاذبه های طبیعی و درمانی استان سمنان است که متاسفانه به علت عدم وجود راه دسترسی مناسب‌، نبود امکانات و عدم اطلاع دوستداران چشمه‌های آبگرم کمتر در سطح ملی شناخته شده است و از این رو، استان سمنان‌ کمتر از ظرفیت‌های پنهان این جاذبه درمانی بهره مند شده است.

منطقه آبگرم سمنان یکی از جاذبه های طبیعی و درمانی استان سمنان است که متاسفانه به علت عدم وجود راه دسترسی مناسب‌، نبود امکانات و عدم اطلاع دوستداران چشمه‌های آبگرم کمتر در سطح ملی شناخته شده است و از این رو، استان سمنان‌ کمتر از ظرفیت‌های پنهان این جاذبه درمانی بهره مند شده است.

محمدحسین بحرالعلمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، اظهار کرد: منطقه آبگرم سمنان دارای پنج چشمه بوده که در حال حاضر چهار چشمه آن جوشان و مورد استفاده است، اما دو چشمه معروف به "مراد آب"و "گرآب"که دور آن دیوار کشیده شده و به درون استخر هدایت می‌شوند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در غرب این دو چشمه و در پشت خانه‌های تخریب شده قدیمی، دو چشمه دیگر وجود دارد که به "قولنج آب" مشهورند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با بیان اینکه این چشمه‌ها در شمال سمنان و در فاصله 21 کیلومتری مرکز استان و 18 کیلومتری مهدیشهر واقع شده‌اند، گفت: آب این چشمه‌ها از نظر شیمیایی، گوگردی است و شامل آبکلرورهسدیک نیمه گرم حاوی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این آب‌ها برای درمان بیماری‌های جلدی برخی بیماری‌ها‌یر زنان، درمان بیماری‌های تنفسی و مفصلی و ضایعات عصبی نیز مفیدند.

وی با اشاره به راه‌های دسترسی به این چشمه، افزود: برای دسترسی به این چشمه‌ها 5 راه دسترسی وجود دارد. یکی از غرب سمنان که 21 کیلومتر طول دارد، دیگری راه دسترسی از جاده مومن آباد سرخه که هم اکنون در دست ساخت است و 19.5کیلومتر طول دارد، همچنین از شهر مهدیشهر نیز یک راه به طول 17 کیلومتر وجود دارد که می‌توان به این چشمه‌های آبگرم رسید.

بحرالعلومی ادامه داد: علاوه بر این از شهر درجزین یک مسیر و از روستای افتر نیز راه دیگری وجود دارد که طول آب 11 کیلومتر است، اما بعلت صعب العبور بودن، کم تردد است.

وی مناسب ترین راه دسترسی به این منطقه را راه مهدیشهر عنوان کرد و افزود: این جاده نیز اگر چه خاکی است اما مناسب‌ترین راه برای دسترسی به منطقه آبگرم سمنان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تصریح کرد: مناسب ترین زمان برای استفاده از این آبگرم اواسط بهمن تا اواسط بهار و و اوایل پاییز است.

وی همچنین گفت: پوشش گیاهی منطقه شامل زرشک، انواع گرامینه، انواع گون، نی و گیاهان مرتعی میان‌بند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha