• سه‌شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93091811234
  • خبرنگار : 71496

حمله توپخانه‌ای ارتش لبنان به مواضع شبه‌نظامیان در ارتفاعات عرسال

حمله توپخانه‌ای ارتش لبنان به مواضع شبه‌نظامیان در ارتفاعات عرسال

ارتش لبنان با توپخانه سنگین مواضع مسلحان مخالف دولت سوریه در ارتفاعات عرسال را بمباران کرد. این اقدام در راستای کنترل تحرکات شبه نظامیان در این منطقه است.

ارتش لبنان با توپخانه سنگین مواضع مسلحان مخالف دولت سوریه در ارتفاعات عرسال را بمباران کرد. این اقدام در راستای کنترل تحرکات شبه نظامیان در این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، ارتش لبنان با آتش توپخانه مواضع شبه نظامیان مسلح پراکنده در ارتفاعات عرسال را هدف گرفت. پیش از این ارتش اعلام کرده بود که هرگونه تحرک در ارتفاعات عرسال و منطقه مادی عطا و یا الحصن، فعالیت‌ علیه بیروت تلقی می‌شود.

همچنین ارتش لبنان راه‌های ارتباطی عرسال و ارتفاعات این منطقه را با خاکریز قطع کرده است. این اقدام ارتش لبنان به دنبال کمین نیروهای مسلح در منطقه راس بعلبک و مین‌گذاری نقاط مختلف صورت گرفته است که در آن چند نظامی لبنانی کشته شدند.

با خروج قطر از روند میانجیگری پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی توسط داعش و النصره، هیات علمای مسلمین لبنان آمادگی خود را برای میانجیگری در این پرونده اعلام کرد.

شیخ سالم الرافعی، سخنگوی این هیات پس از دیدار با شیخ عبداللطیف دریان، مفتی لبنان میانجیگری‌ را مشروط به تخصیص رسمی بودجه از سوی دولت به هیات علمای مسلمان و پذیرش اصل تبادل پایاپای دانست.

الرافعی با اشاره به اینکه تهمتی متوجه زنان بازداشت شده نیست، بازداشت یک زن به دلیل اینکه همسرش تحت تعقیب است را غیر قانونی دانست.

جبهه النصره هم در توییتر خود اعلام کرد: به نظر می‌رسد که هیات بحران لبنان که گمان می‌رفت هدفش نجات جان نظامیان ربوده شده باشد، حالا به دلیل اینکه لبنان می‌خواهد هیبت خود را حفظ کند، راهی را در پیش گرفته که جان این افراد را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha