• سه‌شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93091810971
  • خبرنگار : 71402

شبه‌نظامیان خارجی در عراق و سوریه، محور مذاکرات موگرینی در ترکیه

شبه‌نظامیان خارجی در عراق و سوریه، محور مذاکرات موگرینی در ترکیه

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به ترکیه از مقام‌های آنکارا خواست تا با «هماهنگی و استراتژی مناسب» جلوی ورود موج شبه‌نظامیان خارجی به عراق و سوریه را بگیرند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به ترکیه از مقام‌های آنکارا خواست تا با «هماهنگی و استراتژی مناسب» جلوی ورود موج شبه‌نظامیان خارجی به عراق و سوریه را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اولین سفر فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ترکیه است و در شرایطی انجام شد که آنکارا تحت فشار قرار گرفته تا در ائتلاف ضد داعش مشارکت بیشتری داشته باشد. بحران در عراق و سوریه باعث شده تا حدود 1.6 میلیون آواره به مرزهای ترکیه بیایند اما از سوی دیگر خاک ترکیه به محل عبور شبه‌نظامی خارجی به عراق و سوریه تبدیل شده که این روند با انتقاد گسترده جامعه بین‌الملل روبه‌رو است.

موگرینی پس از مذاکره با احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه و سایر مقام‌های این کشور گفت که بحث‌های فنی درباره نحوه اشتراک اطلاعات درباره شبه‌نظامیان و سایر سیاست‌ها همچنان ادامه دارد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که طی روزها و هفته‌های آتی نتایج مثبتی حاصل شود.

موگرینی همچنین اعلام کرد که اتحادیه اروپا کمک‌های جدید 70 میلیون یورویی (حدود 85 میلیون دلار) را به ترکیه نهایی کرده و قرار است کمک مذکور به آنکارا در روند رسیدگی به آوارگان کمک کند.

وی که از سوی کمیسیونر اتحادیه اروپا در امورانسانی و توسعه همراهی شده است، قرار است امروز (سه‌شنبه) از کمپ آوارگان در نزدیکی سوریه بازدید کنند.

از سوی دیگر پیش‌نویس قطعنامه نهایی اتحادیه اروپا که قرار است در نشست آتی رهبران این بلوک مورد بحث قرار بگیرد، منتشر شد.

براساس این پیش‌نویس اتحادیه اروپا قصد دارد از گشایش سه فصل جدید در راستای پیوستن ترکیه به این اتحادیه حمایت کند که شامل قوه قضاییه، اقتصاد و آزادی می‌شود.

رهبران 28 عضو اتحادیه اروپا قرار است در 18 و 19 دسامبر در بروکسل گردهم بیایند تا شماری از موضوعات به بحث و رایزنی گذاشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha