• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93091106906
  • خبرنگار : 71496

حکم غیابی یک سال حبس برای فعال زن بحرینی

حکم غیابی یک سال حبس برای فعال زن بحرینی

دادگاه بحرین در محاکمه‌ای غیابی مریم خواجه، فعال حقوقی این کشور را به اتهام حمله به دو افسر و پلیس زن به یک سال حبس محکوم کرد.

دادگاه بحرین در محاکمه‌ای غیابی مریم خواجه، فعال حقوقی این کشور را به اتهام حمله به دو افسر و پلیس زن به یک سال حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین، مریم خواجه، از فعالان برجسته در عرصه حقوق بشر در بحرین است. وی در 30 اوت گذشته در هنگامی که برای دیدار با عبدالهادی خواجه، پدرش به بحرین آمده بود در فرودگاه بین‌المللی بحرین بازداشت شد.

عبدالهادی خواجه از مخالفان برجسته نظام بحرین است که به اتهام "توطئه علیه نظام این کشور" به حبس ابد محکوم شده است.

مریم خواجه نیز در آن هنگام با قید ضمانت آزاد شد تا محاکمه وی به اتهام "حمله به نیروهای امنیتی، ورود غیر قانونی به بحرین و توهین به حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه این کشور" برگزار شود.

منابع بحرینی درخصوص محاکمه مریم خواجه اعلام کردند: دادگاه کیفری بحرین حکم خود را در مورد پرونده مریم خواجه به اتهام حمله به یک افسر و یک پلیس و مجروح کردن آنها صادر و وی را به یک سال حبس محکوم کرد.

در این حکم مشخص نشده است که آیا دادگاه به دیگر اتهام‌های وی رسیدگی کرده است یا خیر.

مریم خواجه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای حضور در دادگاه به بحرین باز نخواهد گشت، چرا که اعتقادی ندارد که این دادگاه از استقلال برخوردار باشد. مریم خواجه تاکید کرد که این اتهام‌ها علیه وی ساختگی و دروغین است.

در حالی که در این بیانیه به محل اقامت فعلی این فعال بحرینی اشاره نشده است، اما محمد جیشی، وکیل مدافع مریم خواجه تصریح کرد: پس از اینکه حکم ممنوعیت سفر مریم خواجه لغو شد، وی در لندن حضور دارد.

محمد جیشی خاطرنشان کرد: دادگاه در غیاب متهم و وکیل مدافعش حکم را صادر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha