• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93091106716
  • خبرنگار : 71477

تهدید نتانیاهو به برگزاری انتخابات زودهنگام

تهدید نتانیاهو به برگزاری انتخابات زودهنگام

نخست وزیر اسرائیل که گرفتار بحران در کابینه‌اش شده است، گفت: انتخابات زودهنگام اعلام خواهیم کرد مگر آنکه وزرای نافرمان از حمله به سیاست‌های دولت دست بردارند.

نخست وزیر اسرائیل که گرفتار بحران در کابینه‌اش شده است، گفت: انتخابات زودهنگام اعلام خواهیم کرد مگر آنکه وزرای نافرمان از حمله به سیاست‌های دولت دست بردارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ائتلاف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که تحت تسلط جناح راست قرار دارد، درخصوص مسائل مختلفی از جمله بودجه سال 2015 میلادی، مخارج بالای زندگی، سیاست‌ها نسبت به فلسطین و لایحه تشکیل "کشور یهود" که به گفته منتقدان تبعیضی نسبت به اقلیت عرب محسوب می‌شود، دچار اختلاف و دودستگی شده است.

این اختلاف باعث گمانه‌زنی‌هایی شده مبنی بر این که نتانیاهو انتخاباتی ترتیب خواهد داد که تا سال 2017 میلادی برنامه‌ریزی نشده است.

نتانیاهو در اظهاراتی علنی در جمع اعضای حزب لیکود، اصلی‌ترین دلیل خود را برای احتمال برگزاری یک انتخابات زود هنگام مطرح کرد.

وی گفت: من حتی از بنیادی‌ترین تعهدات یعنی وفاداری و مسئولیت پذیری وزرایی که در دولت خدمت می‌کنند، برخوردار نیستم. من ازاین وزرا می‌خواهم تا از تضعیف دولت و انتقاد از سیاست‌های آن دست بردارند.

نتانیاهو افزود: من درخواست می‌کم که این وزراء به اختلافات درباره سیاست‌های مناسب برای پیش بردن از لحاظ امنیتی، اقتصادی و دیگر جهات و همچین کاهش مخارج زندگی پایان دهند. اگر آن‌ها با این مساله موافقت کرده و به اختلافات پایان دهند، می‌توانیم در کنار یکدیگر به کارمان ادامه دهیم اما اگر با این مساله موافقت نکنند مجبوریم تصمیم گیری را به عهده رای دهندگان در یک انتخابات زود هنگام بگذاریم.

نتانیاهو قرار است امروز (سه شنبه) با دو تن از منتقدترین وزرای کابینه خود یعنی یائیر لاپید، وزیر دارایی و تزیپی لیونی، وزیر دادگستری دیدار کند.

لاپید به خاطر بودجه سال 2015 میلادی و لیونی به خاطر لایحه تشکیل "کشور یهود" نتانیاهو را مورد انتقادات شدید قرار داده‌اند.

نظرسنجی‌ منتشر شده توسط روزنامه هاآرتص حاکی از آن است که اگرچه محبوبیت نتانیاهو رو به کاهش است اما اگر انتخاباتی برگزار شود به احتمال زیاد وی برای چهارمین بار به عنوان نخست وزیر انتخاب خواهد شد.

پارلمان ماه گذشته میلادی تاییدیه اولیه را به بودجه 107 میلیارد دلاری سال 2015 میلادی داد. اگر تا آخر سال جاری میلادی توافقنامه‌ای امضا نشود و این بودجه به تایید نهایی پارلمان نرسد، بودجه اولیه سال 2014 میلادی برای سال 2015 میلادی اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha