• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93091106675

رییس اتحادیه رستوران‌داران تاکید کرد

استفاده از برنامه‌های فرهنگی در رستوران‌ها با برند ایرانی

استفاده از برنامه‌های فرهنگی در رستوران‌ها با برند ایرانی

رییس اتحادیه رستوران‌داران و سلف سرویس تهران و کشور تاکید کرد: رستوران داری یک صنعت است و باید برای شناخت این صنعت از برنامه‌های فرهنگی نیز در رستوران‌ها با برند ایرانی استفاده شود.

رییس اتحادیه رستوران‌داران و سلف سرویس تهران و کشور تاکید کرد: رستوران داری یک صنعت است و باید برای شناخت این صنعت از برنامه‌های فرهنگی نیز در رستوران‌ها با برند ایرانی استفاده شود.

سید علی‌اصغر میرابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ضرورت اهمیت رستوران با برند ایرانی و توجه به موضوعات فرهنگی و شناساندن فرهنگ کشورمان موضوع مهمی است که بهتر است در رستوران‌هایی که با برند ایرانی هستند نیز مورد توجه قرار گیرد.

میرابراهیمی همچنین درباره ستاره دار شدن رستوران‌ها یادآور شد: به منظور افزایش سطح کیفی رستوران‌ها و ایجاد رقابت در بین آنها رتبه بندی رستوران‌ها با ارائه فهرستی که این صنف از خدماتشان (تنوع غذایی، نوع خدمات و سرویس و...) به مشتری ارائه می‌دهد محاسبه

می‌شود.

همچنین عباس پازوکی - یک کارشناس صنعت رستوران‌داری - در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: تصور می کنیم یک برند ایرانی در حوزه رستوران اگر به صورت عالمانه برنامه ریزی کرده و فعالیت کند، ظرفیت این را دارد که ارزآوری بالایی برای کشور داشته باشد و پیشنهاد ما نیز به مردم این است که به جای اینکه به سراغ برندهای بعضا تقلبی در این حوزه بروند از برندهای ایرانی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه غذای ایرانی این ظرفیت را دارد که گسترش یابد گفت:‌ یکی از نکات مهم و قابل توجه این است که وقتی جهانگردی به کشور وارد می‌شود باید هویت و فرهنگ ایرانی را در همه زمینه ها و از جمله در رستورانها مشاهده کند، بنابراین توجه به زمینه فرهنگی نیز در بحث رستوران‌ها قابل اهمیت بوده و باید برای شناسایی فرهنگ کشورمان در رستوران‌ها نیز برنامه داشته باشیم.

این فعال صنعت رستوران‌داری در ادامه اظهار کرد: ما نیز این ایده را در رستوران‌های خودمان اجرا می کنیم و از قفسه‌های کتاب یا فلش کارت‌هایی برای معرفی فرهنگ ایرانی، شاعران، اساطیر و بزرگان ایرانی در رستورانها استفاده می کنیم و این کاری است که باید در همه رستوران‌ها با برند ایرانی اجرایی شود.

وی در عین حال تاکید کرد: ما از غذاهای فست فود بدون استفاده از فراورده‌های گوشتی استفاده می کنیم و غذاهای آماده ایرانی را ارائه می‌دهیم که این کار در جامعه مدرن امروزی که مردم وقت کمتری برای پخت غذا دارند بسیار موثر است.

وی گفت: سعی می‌کنیم با استفاده از عوامل فرهنگی در رستوران‌ها نوعی جدید از رستوران داری را به نمایش بگذاریم و این کار در حال اجرایی شدن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha