• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 93082714106
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

برخی شیوه‌های نامناسب فرزندپروری، تقویت‌کننده پرخاشگری

برخی شیوه‌های نامناسب فرزندپروری، تقویت‌کننده پرخاشگری

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: برخی شیوه‌های فرزندپروری و استفاده نامناسب از تنبیه و تشویق، موجب تقویت خشم و پرخاشگری در فرزندان می‌شوند.

رئیس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: برخی شیوه‌های فرزندپروری و استفاده نامناسب از تنبیه و تشویق، موجب تقویت خشم و پرخاشگری در فرزندان می‌شوند.

«طلعت محدث» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، گفت: برخی الگوهای نامناسب رفتاری در خانواده که موجب تقویت پرخاشگری کودک می‌شود شامل نشان دادن رفتارهای پرخاشگرانه از سوی یکی از اعضای خانواده که موجب الگوسازی این رفتار توسط کودک می‌شود، تأثیرپذیری از رفتار پرخاشگرانه مشاهده شده در محیط و در رسانه‌ها، تشویق رفتار پرخاشگرانه، آزار جسمی و نمایش خشونت در رسانه‌هاست.

وی افزود: پرخاشگری و رفتارهای تهاجمی نوعی از اعمال خشونت‌بار علیه دیگران است که می‌تواند باعث آسیب یا صدمه به دیگران شود.

محدث ادامه داد: بیشتر کارشناسان پرخاشگری کودکان را به شکل پرخاشگری آشکار دربردارنده پرخاشگری جسمانی مانند زدن، هل دادن، لگد زدن، پرتاب اشیا و تهدید به انجام این اعمال همراه با حملات عمدی بیزارکننده و آزاردهنده برای قربانی و پرخاشگری رابطه‌ای که موجب حذف دیگران از جمع می‌شوند، تعریف کرده‌اند.

این کارشناس روانشناسی گفت: در پسران بیشتر پرخاشگری جسمانی و در دختران بیشتر پرخاشگری رابطه‌ای است.

محدث در خصوص روش‌های درمان پرخاشگری کودکان گفت: برای درمان پرخاشگری گام نخست شناخت و ریشه‌یابی علت یا علل پرخاشگری است.

وی افزود: بیشتر پژوهشگران معتقدند که عوامل محیطی باعث کسب نگهداری رفتارهای پرخاشگرانه می‌شود.

این کارشناس روانشناسی اظهار کرد: تغییرات مناسب در موقعیت‌های محیطی سبب از میان رفتن زمینه‌ها را ایجاد کنند تا به پرخاشگری و خشونت در رفتار کودکان و نوجوانان منجر نشود.

محدث خاطرنشان کرد: با دادن شخصیت مثبت و منطقی به کودک، عدم تبعیض میان آنها ،عدم تحقیر کودکان، دادن مسئولیت در حد توان به افراد پرخاشگر، صحبت کردن با کودک، آگاه کردن آنها در خصوص خطرات پرخاشگری ایجاد رابطه صمیمی و عاطفی، توجه دقیق به مشکلات آنها، تشویق کردن آنها به کارهای گروهی و جمعی می‌توان زمینه ایجاد پرخاشگری را از بین برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha