• یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 93082512737
  • منبع : نمایندگی لرستان

لوازم آرایشی را از دستفروشان نخرید

لوازم آرایشی را از دستفروشان نخرید

ایسنا/لرستان رئیس اتحادیه لوازم آرایش و بهداشتی بروجرد گفت: لوازم آرایشی که توسط دست‌فروشان ارائه می‌شود، تاریخ انقضا نداشته و اگر در مدت زیادی در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرند، فاسد می‌شوند.

رئیس اتحادیه لوازم آرایش و بهداشتی بروجرد گفت: لوازم آرایشی که توسط دست‌فروشان ارائه می‌شود، تاریخ انقضا نداشته و اگر در مدت زیادی در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرند، فاسد می‌شوند.

محمد پیرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در کنار فروش سایر محصولات خود، انواع لوازم آرایش و بهداشتی را ارائه می‌دهند.

وی افزود: شرکتهای تولیدکننده لوازم آرایشی که توسط دست‌فروشان به فروش می‌رسد، مشخص نبوده و مواد سازنده این قبیل محصولات نیز نامعلوم است. قیمت عادلانه‌ای برای فروش آنها وجود ندارد و اغلب به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. روزانه تعداد بسیاری از عرضه کنندگان لوازم آرایش قاچاق به مغازه‌ها مراجعه کرده و به فروش اقلام بهداشتی خود می‌پردازند که البته مراکز مجاز فروش از آنها خریداری نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه لوازم آرایش و بهداشتی بروجرد خاطرنشان کرد: لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه شده توسط دست‌فروشان و دوره گرد‌ها از مرز‌ها و بنادر وارد کشور می‌شوند که در این زمینه نیاز به بازرسی و کنترل بیشتر از سوی مسئولان ذیربط احساس می‌شود. خریداران لوازم آرایشی و بهداشتی باید به محل فروش مجاز محصولات مراجعه کرده و حتما تاریخ تولید و انقضای این مواد را بررسی کنند.

پیرهادی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۱۳۰ مرکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی دارای مجوز در بروجرد فعالیت می‌کنند.

محمدمهدی شریف‌طبع، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد در خصوص قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به خبرنگار ایسنا گفت: هر کالایی که از مبادی غیر رسمی و به‌صورت غیر قانونی وارد کشور شود، قاچاق محسوب می‌شود. شهروندان لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را از نمایندگی‌ها و مراکز مجاز تجاری خریداری کنند، چرا که این مواد آرایشی با سلامت بدن انسان در ارتباط هستند. خریداران این مواد مقوله سلامت را جدی گرفته و به‌دلیل تفاوت قیمت اندک آن‌ها را از مراکز غیرمجاز و دست‌فروشان خریداری نکنند.

شریف‌طبع تاکید کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق اقدام کرده و بازرسی مکرر از مراکز فروش را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha