• شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 93082412045
  • خبرنگار : 71452

ریزسوزن‌هایی برای درمان دو بیماری کلیدی چشم

ریزسوزن‌هایی برای درمان دو بیماری کلیدی چشم

میکروسوزن‌هایی که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند، بزودی برای انتقال دارو به مناطق خاصی از چشم مرتبط با دو بیماری آب سیاه و نو رگ‌زایی قرنیه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

میکروسوزن‌هایی که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند، بزودی برای انتقال دارو به مناطق خاصی از چشم مرتبط با دو بیماری آب سیاه و نو رگ‌زایی قرنیه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، با انتقال هدفمند دارو به مناطق خاصی از چشم به جای انتقال دارو به کل چشم، اثربخشی روش‌های درمانی افزایش یافته و درنتیجه عوارض جانبی دارو به حداقل رسیده و میزان کمتری دارو استفاده می‌شود.

محققان دانشکده شیمی و زیست‌مولکولی در موسسه فناوری جورجیا (GIT) در حال سیستم‌هایی بر پایه میکروسوزن هستند که قادر به انتقال هدفمند دارو به مناطق مورد نظر در چشم است؛ طول هر میکروسوزن بین 400 تا 700 میکرون است.

کارآیی میکروسوزن بر روی مدل‌های حیوانی مورد آزمایش قرار گرفته و می‌تواند در آینده برای انتقال هدفمند دارو برای درمان بیماری‌ها در بخش جلو چشم مورد استفاده قرار بگیرند.

«مارک پراوس‌نیتز» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید کرد: هدف نهایی ما، استفاده از این روش برای درمان بیماران مبتلا به آب سیاه است؛ از طریق انتقال هدفمند دارو به منطقه مورد نظر با استفاده از میکروسوزن، بیمار تا شش ماه به دریافت دارو نیاز نخواهد داشت.

بیماری نورگ‌زایی قرنیه نیز باعث رشد عروق خونی ناخواسته شده و باعث اختلال در بینایی می‌شود؛ برای درمان این مشکل، محققان میکروسوزن‌های جامدی طراحی کرده‌اند که یک ترکیب دارویی بر پایه آنتی‌بادی را برای توقف رشد عروق به محل مورد نظر منتقل می‌کند.

هر دو روش درمانی به انجام آزمایشات بالینی بیشتر بر روی مدل‌های حیوانی پیش از شروع آزمایشات بالینی بر روی انسان نیاز دارند.

نتایج این دستاورد در مجله Investigative Ophthalmology & Visual Science منتشر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha