اولین هواپیمای برادران رایت دارای بالهای پیچیده متقارنی بود که با تسمهای حول محور افقی میپیچید و در نتیجه جسم آیرودینامیکی حرکت وکنترل میشد. اکنون ناسا قصد دارد فناوری پرواز را با آزمایش بالهای جدید FlexFoil تغییر دهد.
به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه خراسان، این سیستم جایگزین قسمت اتصال بدنه به لبههای متحرک بالهای مکانیکی با تغییر شکل آنها خواهد شد. این فناوری هسته اصلی پروژه پس تیغه فرمانپذیر تطبیقی (ACTE) است.
از سال 1911 به بعد صعود، فرود و کاهش ارتفاع پرواز هواپیما با استفاده از بالهای مکانیکی انجام میشود و این در حالی است که این سیستم نامناسب و ناکارآمد است. در نتیجه اختلاف بسیاری بین زوایای حاد وجود دارد. شما میتوانید این نکته را زمانی که مسافر هواپیمای جت هستید و در کنار بالها نشستهاید دریابید.
بالهای جدید مورد آزمایش ناسا در زمان بلند شدن از زمین و فرود صاف و ثابت هستند و در همان موقعیت قفل میشوند. در آزمایشهای آینده مراحل مختلف پرواز با چندین تنظیم متفاوت بررسی خواهد شد.
ناسا اعلام کرد اگر این آزمایشها موفقیتآمیز باشند موجب کاهش صدا و صدها میلیون دلار هزینه سوخت مصرفی سالانه هواپیماها خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات