• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۳ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93072714631
  • منبع : نمایندگی لرستان

یک نماینده مجلس: سن معاینه فنی خودروها کاهش یابد

یک نماینده مجلس: سن معاینه فنی خودروها کاهش یابد

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس گفت: با توجه به وضعیت فضای زیست محیطی کشور باید به سمت افزایش ایمنی خودروها پیش رویم.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس گفت: با توجه به وضعیت فضای زیست محیطی کشور باید به سمت افزایش ایمنی خودروها پیش رویم.

ایرج عبدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: استانداردهایی در دنیا وجود دارد که براساس آن معاینه فنی خودرو انجام می‎شود و اعتقاد داریم باید به سمت این استانداردها پیش رویم.

وی با بیان اینکه هر دو سال یک بار معاینه فنی خودروها در برخی کشورها انجام می‎شود، اضافه کرد: انجام این کار منجر به افزایش ایمنی خودروها و کیفیت سوخت آنها می‎شود.

عبدی اظهار کرد: با توجه به وضعیت فضای زیست محیطی کشور باید به سمت افزایش ایمنی خودرو پیش رویم.

نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس ادامه داد: موضوعاتی که در معاینه فنی انجام می‎شود قطعاً سلامت خودرو را بالا و منجر به افزایش ایمنی آنها می‎شود.

وی درباره اینکه موضوع کاهش سن معاینه فنی خودروها چندین بار در مجلس مطرح اما متأسفانه هنوز اقدامی اساسی برای اصلاح قانون صورت نگرفته است، یادآور شد: کاهش سن معاینه فنی خودروها اقدام خوبی است اما نباید با فراهم کردن زیرساخت‎ها مردم دچار بروکراسی اداری شوند.

عبدی گفت: با کاهش سن معاینه فنی خودروها قطعاً ایمنی آنها افزایش و میزان تصادفات و آلودگی هوا نیز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۰۹:۴۸

به جاي کاهش سن معاينه فني خودورها، بهتر است فکري به حال کيفيت انجام معاينه فني خودروها بشود. متاسفانه به معاينه فني تنها به چشم يک راه درامدي براي عده محدودي از افراد نگاه شده و در برخي از موارد مشاهده ميشود که خودرو هاي داراي برچسب معاينه ، از حداقل شرايط لازم براي ميزان آلايندگي نيز برخوردار نيستند و بايد بررسي نمود که چگونه معاينه شده اند ؟! اي کاش به بازي با سلامت مردم عادت نکنيم...

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۱۱:۴۴

معاينه فني يا معاينه ظاهري؟ما هر جا رفتيم گفتن برف پاک کن ها رو بزن ،چراغها رو روشن خاموش کن ،راهنما بزن و تمام برو! معاينه فني(ببخشيد ظاهري)رو بگير. معاينه فني در خيلي جاهاي کشور بي معنيست و شاهدش هم حضور خودروهاي بي کيفيت و آلوده کننده هست.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۲۱:۰۸

سن معاينه فني را خودتان کرديد 5 سال حالا خودتان بايد بکنيد 2 سال. بعدش هم معاينه فني بايد فرهنگ بشود نه الکي باشد