• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93072011190
  • خبرنگار : 71516

مقام‌های محلی الانبار عراق خواهان مداخله زمینی ائتلاف ضد داعش در این استان شد

مقام‌های محلی الانبار عراق خواهان مداخله زمینی ائتلاف ضد داعش در این استان شد

مقام‌های محلی در استان الانبار عراق خواهان مستقر شدن نیروهای زمینی ائتلاف ضد داعش در این استان برای مقابله با این گروه تروریستی شد.

مقام‌های محلی در استان الانبار عراق خواهان مستقر شدن نیروهای زمینی ائتلاف ضد داعش در این استان برای مقابله با این گروه تروریستی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، صباح کرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار عراق از پارلمان این کشور خواست تا به نیروهای زمینی ائتلاف ضد داعش اجازه بدهند برای نجات استانی که به گفته وی "در آستانه سقوط در دستان داعش" است، در این استان مستقر شوند.

وی گفت: نیروهای بین المللی می‌توانند در دو پایگاه نظامی "الحبانیه" در شرق الانبار و پایگاه "عین الاسد" در مرکز این استان مستقر شوند.

کرحوت خاطرنشان کرد که سقوط الانبار به دست داعش موجب افتادن بغداد، کربلا و بابل در دایره خطر تروریسم می‌شود.

وی گفت: دولت عراق از حمایت نیروهای امنیتی در استان الانبار به خاطر کمبود امکانات ناتوان است و این در حالی است که حدود 10 هزار تروریست از سوریه و موصل برای اشغال الانبار وارد این استان شده‌اند.

کرحوت خاطرنشان کرد که اعضای شورای محلی الانبار در خصوص این درخواست‌ با تعدادی از مسئولان آمریکایی در بغداد و همچنین جان آلن، فرمانده ائتلاف ضد داعش گفت‌وگو کرده‌اند.

این در حالی است که وی در اظهارات دیگری گفته است که مسئولان استان الانبار خواهان مداخله نیروهای زمینی ائتلاف نشده بلکه تنها فراهم سازی پوشش هوایی، مراکز عملیاتی مشترک و اعزام نیروهای آمریکایی برای آموزش نیروهای امنیتی عراق را خواستار شده است.

از سوی دیگر فراکسیون "الصادقون" وابسته به جنبش "اهل الحق" در عراق مخالفت خود را با حضور نیروهای آمریکا در کشوراعلام و از درخواست شورای استانداری الانبار برای مداخله نیروهای زمینی در این استان انتقاد کرد.

خلف عبدالصمد، رئیس فراکسیون حزب الدعوة در پارلمان عراق نیز از درخواست دولت محلی در الانبار برای حضور نیروهای آمریکایی در این استان انتقاد و این اقدام را طرحی برای تقسیم عراق دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha