• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93071508394

حمله کردهای معترض به پارلمان هلند / اشغال شلوغ‌ترین ایستگاه لندن توسط کردها

حمله کردهای معترض به پارلمان هلند / اشغال شلوغ‌ترین ایستگاه لندن توسط کردها

ده‌ها تن از کردهای ساکن هلند در اعتراض به اقدامات گروه داعش در حمله به شهر کردنشین کوبانی در سوریه، به ساختمان پارلمان محلی در لاهه یورش بردند.

ده‌ها تن از کردهای ساکن هلند در اعتراض به اقدامات گروه داعش در حمله به شهر کردنشین کوبانی در سوریه، به ساختمان پارلمان محلی در لاهه یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کردهای ساکن هلند با حضور در لابی این مجلس خواستار اقدامات بیشتر برای مبارزه با گروه تروریستی داعش شدند.

حدود 100معترض با در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان توجه بیشتر به کوبانی، شرایط رو به زوال آن و توجه به احتمال وقوع یک نسل‌کشی در این شهر شدند.

معترضان که با واکنش نهادهای امنیتی روبه‌رو شدند در حرکتی صلح‌طلبانه در لابی و سالن اصلی ساختمان پارلمان ملی هلند نشستند.

در ادامه این اعتراض، یک هیات نماینده از معترضان کرد با رییس مجلس نمایندگان درباره شرایط کردها در کوبانی گفت‌وگو کرد. استقرار صلح‌آمیز کردها در ساختمان مجلس ملی ساعاتی پس از نیمه شب به پایان رسید.

فعالان کرد همچنین در اعتراض به اقدامات بی نتیجه انگلیس در برابر حملات داعش به شهرهای کردنشین ایستگاه تیوب (Tube ) در مرکز لندن را اشغال کرند.

معترضان این ایستگاه را بطور موقف بستند و مانع از کار مراکز چک بلیط در ورودی ایستگاه شدند.

آنها با دردست داشتن پلاکارهایی حمایت بیشتر مالی و نظامی از پیشمرگ‌های کرد را که هم اکنون با داعش در شهر مرزی کوبانی می‌جنگند، خواستار شدند. معترضان می‌گفتند کردستان نباید منطقه‌ای حائل در جنگ کنونی شود. آنها با شعار "اتحاد، اتحاد علیه داعش"

و پوشیدن لباس نارنجی که برتن گروگان‌های کشته شده توسط داعش بوده سعی کردند توجه مردم را به وضعیت شهر کوبانی و اقدامات داعش جلب کنند.

تظاهرات کردها در لندن

همچنین ده‌ها کرد عصر دوشنبه در فرودگاه شارل دوگل در نزدیکی پاریس در راستای اعلام همبستگی با کردهای سوریه و در محکومیت رفتن تندروهای فرانسوی به سوریه تظاهرات کردند.

یکبون اکسین از اتحادیه جمعیت‌های کرد در فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت: ما خواهان کمک نظامی و انسانی به کردها در کوبانی سوریه هستیم.

تظاهرکنندگان که حدود 100 تن بودند از رفتن جوانان غربی به سوریه و پیوستن به داعش انتقاد کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha