• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 93070502645

فیلترینگ وایبر و ...؛ شما نظر بدهید

فیلترینگ وایبر و ...؛ شما نظر بدهید

شبکه‌های اجتماعی در ایران هر اندازه که به سرعت فراگیر می‌شوند، به همان نسبت حساسیت و توجه مسئولان فرهنگی و مقامات دولتی و امنیتی را به خودشان جلب می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی در ایران هر اندازه که به سرعت فراگیر می‌شوند، به همان نسبت حساسیت و توجه مسئولان فرهنگی و مقامات دولتی و امنیتی را به خودشان جلب می‌کنند.

هنوز هم هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی اولیه که مدیریت فنی آنها در خارج از ایران انجام می‌شد و از طریق PC در اختیار کاربرانش قرار می‌گرفت، بدون استفاده از فیلترشکن قابل استفاده نیستند. با ورود تلفن‌های همراه هوشمند و ارائه خدمات اینترنت بر روی آن، تعداد شبکه‌های اجتماعی هم بیشتر شده و به فاصله کوتاهی کاربران آن‌ها چندین برابر شده‌اند.

اپلیکیشن‌های ارسال پیام در تلفن‌های هوشمند با امکانی که در ارسال فیلم و عکس دارند، آنچنان به سرعت جای خود را در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی باز کردند که میزان استفاده از شیوه‌های قدیمی‌تر مانند اس‌ام‌اس در مقایسه با قبل بسیار کاهش پیدا کرده است.

میزان کاربران ایرانی وایبر

امکان نصب این اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی‌های تلفن همراه، امروزه معیار مهمی برای بسیاری از خریداران این گوشی‌هاست و البته پس از آن هم می‌توان انتظار داشت که جذابیت‌های این اپلیکیشن‌ها و رایگان بودن تماس و ارسال پیام تا چه اندازه کاربران را به خود مشغول می‌کند.

معاون قضایی دادستان کل کشور پیش از این گفته بود: حدود 200 نرم‌افزار موبایلی خارجی مانند واتس‌آپ در ایران فعالیت دارند ولی تعداد معدودی (تقریباً 12 مورد) از آنها از سوی مردم بیشتر استفاده می‌شوند.

نگاهی به آمار برخی از این اپلیکیشن‌ها نشان از میزان بالای کاربران آن دارد و البته برخی از آنها اقبال بیشتری یافته‌اند؛ همچنان که وایبر در ایران عمومیت دارد. این اپلیکیشن که یک ژاپنی‌ مالک آن است در مقایسه با تانگو و واتس‌آپ محبوبیت بالاتری کسب کرده است، تا جایی‌که ایرانی‌ها رتبه اول استفاده از وایبر در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

بیش از 11 درصد از کاربران وایبر، ایرانی‌ها هستند و حالا با این آمار بیراه نیست که کاربران ایرانی‌اش که اغلب جوان هستند، نوشته‌اند: "نسل ما که پیر بشه ... شبا به جای دندون مصنوعی مچ دست راستشو باید بذاره تو لیوان آب! امان از وایبر"

بعد از آن تانگو با مالک اسرائیلی و واتس‌آپ با مالک آمریکایی‌اش در ایران رواج بیشتری یافته‌اند.

میزان کاربران ایرانی تانگو

افزایش سرعت اینترنت، کم بحث و حاشیه نداشت که حالا موضوع "مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی مؤثر شبکه‌های اجتماعی" هم مطرح شده است.

هفته گذشته بود که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در نامه‌ای به وزیر ارتباطات از او خواست «ظرف مدت یک ماه نسبت به فراهم‌آوری زمینه و بستر مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی مؤثر واتس‌آپ، وایبر و تانگو اقدام عاجل صورت دهد.»

او در ادامه این نامه نوشت که: «در غیر اینصورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضایی در هر رده‌ای طبق قانون برخورد خواهد کرد.»

سخنگوی قوه قضائیه علت این تصمیم را "انتشار گسترده محتوای مجرمانه و ارتکاب انواع جرائم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی و ... بالاخص انتشار وسیع مطالب موهن علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)" اعلام کرده است.

ایران در بین پنج کشور اول در استفاده از واتس‌آپ نیست

یک هفته از مهلت یک ماهه قوه قضائیه به وزارت ارتباطات می‌گذرد و در فاصله سه هفته باقی مانده، وزارت ارتباطات باید اقدامی برای «مسدودسازی این شبکه‌ها» یا «پالایش محتوای مجرمانه» آنها انجام دهد.

آیا شما هم از کاربران این شبکه‌های اجتماعی هستید؟ آیا فکر می‌کنید که مسدودسازی این شبکه‌ها می‌تواند راه حلی برای معضلات مربوط به آن باشد؟ شما می‌توانید نظرات خود را زیر این مطلب به اشتراک بگذارید.

ایسنا - حمیده صفامنش

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۱:۲۷

من به دليل استفاده از توئيتر بطور دائم از فيلترشكن روى تبلتم استفاده مى كنم ، بنابراين فيلترشدن سايتها و اپليكيشنها تاثيرى براى من نداره ، الان هم دقيقا نمى دانم كدام سايت يا اپليكيشن فيلتر هست يا نيست . البته اشتباه مسوولان هم همينه ، شما وقتى توئيتر و فيسبوك و واتس اپ و ... رو فيلتر كنين كاربران مجبور به استفاده از فيلتر شكن مى شن و باعث مى شه دسترسى به هر نوع سايتى مث سايتهاى غيراخلاقى راحت تر بشه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۲:۴۷

متاسفانه ديدگاه برخي مقامات اصلا به روز نيست و فكر مي كنن با فيلترينگ مي توان جلوي اقتضائات عصر ارتباطات رو گرفت. كاش يه نفر ذهن اين دوستان رو روشن كنه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۲:۵۷

کاش مسئولان يه زحمتي ميکشيدن رانت خواري و اختلاس و حق‌کشي را فيلتر ميکردن ...

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۳:۳۳

يکي از دلايل فيلتر کردن اين نرم افزارها انتشار وسيع مطالب موهن عنوان شده خب برادر من چند تا جوون خلاق رو بذاريد مطالب فرهنگي جذاب بذارن با اون مقابله کنن درشو ببندي که چيزي درست نميشه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۳:۵۳

اين نوع اظهار نظرها و موضع گيري‌هاي منفعلانه علاوه بر اينکه اصولا فاقد کارايي هستند فقط ناشي از بي‌اطلاعي و وحشت از روبرو شدن با پديده‌هاي جديد است.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۳:۵۹

مسئولان دانسته يا ندانسته عامل سودجويي مافياي مخابرات شده اند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۴:۰۲

بهترين فيلتر، فرهنگ‌سازي استفاده درست از هر چيز است. بهتره مسئولين به فكر بيكاري و اعتياد جوانان، فقر، اختلاس و اختلاف طبقاتي باشن، نه گرفتن شادي و سرگرمي مردم.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۴:۱۰

اي بابا دارن فيلتر مي‌كنند چرا؟!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۴:۲۹

اين فيلتر کردن ها فقط به دليل اين است که سود مخابرات داره کم ميشه..آقايان نگران جيب خودشان هستند و دلشون به حال ما نسوخته

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۴:۴۰

دليل فيلتر ها فرهنگ نيست !!!! بخاطره ضرر همراه اول در درجه اول وايرانسل در درجه دوم هست !!!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۴:۵۸

انشاء الله که مخابرات پشت اين قضيه نيست ! به نظر مي رسد اين رسانه ان قدر محاسن دارد که چند ايرادش را نديده بگيريم بنده در محيطي کاملا پاک و صحيح ارتباط برقراز مي کنم و شرعاً و عرفاً مشکلي نمي بينم با چاقو هم ميوه پوست مي کنند هم آدم مي کشند پس بهتر است پرونده اي هم بر عليه چاقو ميوه خوري تنظيم شود.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۵:۱۸

من نميدونم چرا هر چيزي که به مذاق يه عده قليل خوش نمياد بايد براي يه عده کثير تصميم‌گيري کنن؟؟ تا هر چيز جديدي وارد ميشه آقايان بايد فيلتر کنن. بابا بسه ديگه کل مردم دارن از اين نرم افزارها استفاده موثر و اصولي ميکنن. چون يه عده اومدن مطالب موهن گذاشتن راهکار فيلترينگ رو پيش گرفتين؟ چرا راه ديگه‌اي رو به جز فيلتر انتخاب نميکنيد؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۶:۰۳

شما لطفا فيلتر کنيد خدا پدر و مادر فيلتر شکن سازها رو بيامرزه براي فکرهاي عصر حجري خدمت ميکنند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۶:۰۶

ما با هر فيلترينگي مخيم و مخيم مخالفيم آخر ما ملت هم درک داريم و وقتمان را با چرنديات نمي گذرانيم. بگذاريد ما خودمان مطالب را فيلتر مي کنيم

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۶:۱۲

چقدر دردناکه قصه بعضي از ما که براي قبول کردن يه تغيير حتمن بايد يک تغيير نسل انجام بديم... زماني با مدرسه هم همينطور برخورد کرديم.با ويدئو و اينترنت و ...

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۶:۳۹

فقط و فقط به خاطر مخابراته!اون از اينترنت شون که با سرعت نصف شرکتا دوبرابر پول ميگيرن(بدون دانلود شبانه!!!!)اينم از وايبر که تنها راه ارتباط کم هزينمونه!بعله ديگه اگه وايبر و.... نباشه پول اينا ميره به جيب ايرانسل و همراه اول! خواهش مي کنم ريشه ي بي فرهنگي رو بکنين نه ساقشو!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۸:۴۹

ايسنا اين مطلب رو به آقاي اژه‌اي و مسئولي که فقط به فکر فيلتره برسون: من يه دانشجو هستم که از خانواده‌ام دورم و فقط با وايبر و واتس‌آپ با اونها در ارتباطم. خب اگه شما اينا رو فيلتر کنين من و امثال من بايد چه کنيم؟ چرا يه خرده به اين موضاعات فکر نميکنيد؟؟ خدا رو خوش مياد ماهي خدا تومن پول مخابرات بديم؟ آخه يه دانشجو از کجا پول بياره؟!!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۲۱:۱۷

خيلي وضع اقتصاد و معيشيت مردم رو به راهِ يه همچين چيزايي که باعث ميشه بار مالي کمي از رو دوش مردم به جهت رايگان بودنش برداشته بشه بياد فيلتر کنيد يه کم بفکر اون دنيا هم باشيم بد نيست خدارو خوش نمياد اين همه مردمو تحت فشار قرار دادن.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۲۳:۳۶

با فيلتر هيچ چيز درست نميشه و با بخشنامه هم فرهنگ سازي نميشه ما الان در بحث فيلتر رتبه اول دنيا هستيم همه چيزمون درست شده؟!!! مردم ما با بصيرت هستند پس اجازه بدين بصيرت رو همه جا نشون بدن

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۶ ۰۶:۵۸

مردم متوجه شده اند كه مخابرات پشت اين قضيه است

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۶ ۰۹:۴۴

چرا اس ام اس رو فيلتر نميکنيد؟چون درآمدش براتون خوبه؟مگه با اس ام اس نميشه پيام هايي رو فرستاد که مجرمانه است؟جواب اين سوالات خيلي ميتونه کمک کنه به درک فيلترينگ

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۶ ۰۹:۵۳

گفتين نظر بديم باشه اينم نظر ما :اقا نکنيد اين کارو وقتي راس دولت يعني رييس جمهور با اينکار مخالفه اين فيلتر کردن باعث ميشه مردم احساس کنن صداي واحدي از سران قوه مجريه و قضايي شنيده نميشه و اين خوب نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۶ ۱۲:۳۴

از همون اولم معلوم بود مخابرات پشت اين قضيه هستش اما نميدونم چرا اينا اينطور فکر ميکنن که اگه وايبر و واتس‌اپ رو فيلتر کنن همه چي درست ميشه. مگه وي‌چت رو فيلتر نکردن چي شد؟! هيچي مردم ميان سراغ يه اپليکيشن ديگه. اينا نميخوان قبول کنن که قرن 21 هستيم عصر تکنولوژي!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۷ ۰۰:۴۸

فکر کنم وايبر فيلتر شد، به يک ماه نرسيد. از طرف مخابرات که باز نميشه ديگه، از سر شب سعي کردم باز کنم موفق نشدم. يعني اينقدر ريشه هامون سست شدن که با دوتا صفحه اينا بخواد اخلال بوجود بياد؟ جاي اينکه اينو بياين بگين، بگين آقا جون مخابرات و ايرانسل همراه اول همه اينا ، سودشون کمتر شده، ديديم بهترين کار اينه. اگه بده اس ام اس هم فيلتر کنيد. اصلاً موبايل هم جمع کنيد، يکي يه کفتر بخريم به هم نامه بفرستيم.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۷ ۰۶:۰۳

بهتر است فرهنگ استفاده درست و آگاهي و اطلاعات مردم را بالا برد نه محدوديت و تراکم که انفجار را در پي داشته باشد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۷ ۰۹:۰۱

مخالف فيلترينگ هستم

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۷ ۰۹:۳۸

به نظر من فيلترينگ وايبر، لاين و واتس‌اپ و تانگو يه برنامه از پيش تعيين شده توسط شرکتهاي ايرانسل و همراه اول و رايتل هست. چون بيشترين ضرر رو اينها ميکنند. خب با پخش چند روزه متنهايي در مورد شوخي با شخصيت‌هاي سياسي که البته معتقدم باز اين حرکت توسط خود اين شرکتها برنامه‌ريزي شده بود، خواستار فيلترينگ اين برنامه‌ها شده‌اند. همه کارامون بدون فکره. اومدين فيسبوک رو فيلتر کردين، آقاي ظريف خودش فيسبوک داره!!! يعني چي اينکارا؟ خب مگه دو نفر بيان يه شوخي کنن بايد شبکه فيلتر بشه؟ اين افکار يعني چي آخه؟!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۷ ۰۹:۴۶

چي از جون جوونا ميخواين؟ چيکار دارين با اين برنامه ها؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۷ ۱۱:۰۷

با سلام فيلتر کردن فقط پاک کردن صورت مسئله است. بايد فرهنگ‌سازي شود تا با ورود اين نوع تکنولوزي‌ها به کشور به جاي استفاده مفيد از آن استفاده مضر نشود و به جامعه آسيب نرساند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۷ ۱۳:۰۷

مسخرشو درآوردند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۷ ۱۴:۳۵

از خدا بترسيد. چقدر ميخواين خون مردمو بكنيد تو شيشه فقط به خاطر پول؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۷ ۱۵:۱۳

به نظر من مسدود کردن اين اپليکيشنها فقط باعث حريص تر شدن مردم براي استفاده از اونها ميشه. مگه فيسبوک رو فيلتر کردن ديگه کسي استفاده نکرد؟ استفادش بيشتر شده. اين راه کارش نيست آقاي اژه اي. کمي منطقي فکر کن حاج آقا

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۷ ۱۸:۱۳

بايد مسدود بشن

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۷ ۲۰:۳۰

يک زماني تو اين مملکت از فکس هم ايراد ميگرفتند....چيز عجيبي نيست...زنده باد فيلتر شکن

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۷ ۲۳:۴۱

به خداقسم هيچي با فيلتر درست نميشه، بايد فرهنگسازي بشه اول از راه خانواده هابعد هم رسانه ها

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۸ ۰۰:۲۵

به نظرم فيلتر شدنشان خيلي خوب است چون من يك جوانم و ساعت هاي زيادي از من به خاطر چرنديات اين شبكه ها هدر شده است و دلم مي سوزد باز براي خودم نه جوان هايي كه گرفتار شده اند چون آن ها هم اگر عقل داشته باشند بايد خودشان اين كارها را بگذارند كنار

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۸ ۰۹:۰۰

کسي مجبورت نکرده ساعت ها بري تو اين شبکه ها.فرهنگ سازي که ميگن همينه.چيزي که بدرت نميخوره استفاده نکن.اينکه کسايه ديگه عقل دارن يا نه به خودشون مربوطه.تو راجع به خودت ميتوني نظر بدي.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۸ ۱۲:۳۱

به نظر من قبل از اينکه فيلتر بشن بايد يه نرم افزار وطني شبيه اينا ساخته بشه تو ايران که هم امکانات و هم سرعت اينا رو داشته باشه و توسط تبليغات به عموم مردم معرفي شده و بعد در صدد فيلتر اينا باشيم چون با فيلتر کردن استفاده از اينا کم نميشه هر چند که همينا هم خيلي از وقت جواناي ما رو ميگيره

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۸ ۱۵:۴۶

تا سال 88 قبل از اينكه فيسبوك فيلتر بشه من نه ميدونستم فيلتر شكن چيه ... نه كاري با سايت هاي فيلتر داشتم ! براي خوندن اخبار هم تو همين سايتهاي داخلي ميپلكيدم اما بعد از فيلتر كردن هاي چشم و گوش بسته ي اين سايتها نفهميدين كه تيشه به كدوم ريشه داريد ميزنيد ... بعد از اون الان 5 ساله كه به طور پيشفرض فيلترشكنم روشنه وقتي وارد اينترنت ميشم ... و دسترسيم هم به اخبار بدون سانسور و واقعي بيشتر شده مرسي عموفيلترچي :)

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۸ ۱۶:۳۸

چرا الکي براي خودمون مشکل درست ميکنيم يه نظر سنجي از مردم هم بخوايم ببينيم نظر اونها چيه...مطمئنم 80 درصد مردم مخالف سانسور و فيلتر شدن سايت ها هستن...

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۹ ۰۰:۳۲

به نظر من بايد اول فرهنگ درست استفاده کردن از اونا رو ياد بگيريم.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۹ ۰۱:۱۶

تا زمانيکه ارتباط بين انسانها در ايران پرهزينه (چه اقتصادي و چه اجتماعي و...) است و نه مکان و نه امکان طبيعي آن به مانند جوامع ديگر وجود دارد و اساسا مورد پسند نيست ارتباطات ديجيتال جاگزين آن ميشود که با فيلترينگ فقط به انتقال اطلاعات چند باره به خارج مرزها کمک ميکنيد، اطلاعاتي که ناخودآگاه بدليل فيلترينگ به ديگران تقديم ميشود تاکه هدفمندبر عليه مان استفاده کنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۹ ۱۳:۱۰

نه فيلترينگ نه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۹ ۱۶:۰۳

سلام. مي خواستم از همه دست اندرکاران اين وزارت خونه براي حمايتشون از اپيليکيشن وايبر تشکر کنم.چون همه خانوده من يک جمع تشکيل داديم.و به هم نزديک شديم..مرسي

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۹ ۱۹:۱۶

حديث داريم که مي فرمايد انسان از هرانچه که منع شود نسبت به ان حريص تر مي شود. وقتي به فردي ميگن " نکنه داخل فلان مکان رو نگاه کني" اين باعث ميشه فرد بيشتر کنجکاو بشه تو اون مکان چه خبر هست

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۹ ۱۹:۳۸

من استفاده ي خودم رو از وايبر شرح ميدم. تقريبا تمام اقوام پدري من خارج از ايران زندگي ميکنن و ما ساليان سال با بدبختي سالي يه بار با تلفن با کلي تاخير و هوار کشيدن دو کلمه از احوالشون جويا ميشديم. من تنها يک برادر دارم که اون هم اون سر دنيا زندگي ميکنه ومن و والدينم کلي مشعوف شديم وقتي وايبري تونستيم ارتباط بسيار باکيفيت که در تمام عمرمون هم فکرش نميکرديم براي ارتباط بابرادرم پيدا کرديم. پدر پير من هر دو سه روز يه بار کلي ذوق زده ميشه که صداي برادرم رو ميشنوه. من خودم هيچ علاقه اي به ترک وطن نداشتم که حالا ميبينم بايد رفت! چرا بمونم وقتي براي يه ارتباط سالم خانوادگي بايد تحقير بشم؟ شما به شعور همه توهين ميکنيد . اوني که فرهنگ استفاده از چيزي رو نداره با اين کارا هيچ تاثيري روش نميزارين چون از راههاي ديگه وارد ميشه. ببينم به خاطر سرعت غير مجاز يا اصلا تصادف منجر به فوتي که هر ساله جان هزاران نفر رو تو اين مملکنت ميگيره ميشه رانندگي رو ممنوع اعلام کرد؟ به جای حل مساله صورت مساله رو پاک نکنيد! ببينيد کجا کم کاري کردين که يه عده از هر وسيله اي بدترين استفاده رو ميکند؟!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۹ ۲۳:۰۲

قرن بيست و يکم هست ميفهمين؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۰ ۲۳:۳۲

فيلترينگ يعني کل جامعه ما دنبال استفاده هاي بد از شبکه هاي ارتباطي هستن و اين يه توهين به کل جامعه حساب ميشه اکثريت کاربران فرهنگ و سواد استفاده از اين شبکه ها رو دارن و در حفظ امنيت خودشون کوتاهي نميکنن - شبکه هاي ارتباطي راهيه براي گردش آزاد اطلاعات من مخالفم اميدوارم مسوولين به نظر مردم توجه کنن

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۱ ۱۵:۲۱

مگر کارهاي قبلي جواب داده که حالا با فيلتر کردن اينها مشکل حل بشه مملکت ما مشکلات ريشه اي زيادي داره مسئولان بجاي وقت گذاشتن روي اين مسائل برن رو حل مشکلات ريشه اي و اساسي فکر کنند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۱ ۱۵:۲۳

ين همه فيلتر.... کاش.... فقرُ فيلتر ميکردن.. پايين اومدن سن فحشا رو فيلتر ميکردن... شرمندگي پدر،پيشِ بچه هاشو فيلتر ميکردن.... کُلفَتي يه مادر،واسه سير کردن بچه هاي يتيمشو فيلتر ميکردن.... کاش،اشک يتيم فيلتر ميشد... کاش... بيکاري جووناي تحصيل کرده،اعتياد، فيلتر ميشد.... آهاي فيلترچيا... شما که بلديد، اينارو فيلتر کنيد که دنيامون قشنگ بشه، ما قول ميديم ديگه دنياي مجازي نيايم...

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۱ ۱۹:۳۱

نظريه ارزيابي بالا واقعي نيست چرا که فيلتر بودن بقيه نرم افزارها باعث شده تا در ايران همه اجبارا از وايبر استفاده کنند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۲ ۱۰:۳۳

خدايش هموم فيلتيرم اين هم فيلترکنيدعادي شده برامون

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۲ ۱۱:۰۰

من باهرنوع فيلترينگ مخالفم نتيجه عکس ميدهد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۲ ۱۱:۲۴

فيلتر وايبر؟ خو چرا ؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۳ ۰۸:۳۸

من به شدت با فيلتر کردن هر چيزي موافقم.چون در اين صورت فيلتر شکن هاي جديد تر و بهتري در دسترس قرار ميگيره که ميتونيم از بينشون بهترين رو انتخاب کنيم.فيلتر کن پدر جان.فيلتر کن.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۳ ۱۳:۱۱

من با فيلترينگ مخالفم.....اما قبول کنيد ماديگه شورشو در آورديم از هر چيزي بدترين استفاده رو ميکنيم....کلا خيلييييييي بي جنبه بازي در مياريم.اگه بگيد نه دروغ گفتيد...هر کس ميگه نه پس بگه اين کثافت بازي هايي که توي لاين و وايبر و بي تاک و .....انجام ميشه کار کياست؟؟؟صد در صد آمار اونهايي که از اين برنامه ها استفاده ي بد ميکنند خيلي خيلي بيشتره

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۳ ۱۵:۱۳

100% مخالفم

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۳ ۲۱:۳۸

از شبکه هاي اجتماعي ممکن است سوءاستفاده شود ولي دليل نميشه بعلت استفاده بعضي افراد بي جنبه بقيه افراد جامعه را محروم کرد.بايد به دنبال يافتن راه حل هاي ديگر بود.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۴ ۱۰:۵۱

موافقم فيلتر شه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۴ ۱۱:۰۳

احتمالا خود مخابرات دنبال اين فيلترينگ است ... مردم ايران با فيلترينگ مخالف هستند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۴ ۱۷:۲۶

من ميگم يه روز درميون فيلترش کنن مثل طرح زوج و فرد اينجوري خيلي خوبه ترافيکش کمتر ميشه و راحت ميشه ازش استفاده کرد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۴ ۲۱:۱۳

اگه نظر دادن اينقد مهمه...من با فيلتر مخالفم....ولي نظر ما چه اهميتي داره...

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۵ ۰۷:۲۳

به نظر من فيلتر کردن يا مسدود کردن نمي تواند راه حل معقولي باشد بهتره بجاي اين کارها اولا فرهنگ سازي شود دوما آن عده قليلي که از اين امکانات سوء استفاده ميکنند شناسائي و تنبيه شوند بخاطر عده اي سود جو همه را تنبيه نکنند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۵ ۰۹:۰۹

فيلترينگ ان فايده اي ندارد فيلتر شکن موجود و کافي

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۵ ۱۵:۲۴

تا موقعي که فيلتر باشه مردم بدتر ميرن دنبال اينجور مسائل بايد فرهنگ سازي بشه به زور نميشه کاري کرد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۶ ۱۲:۳۷

اگر قرار باشد با فيلتر جلوي همه چيز را بگيرند اينطور باعث خسارتهاي جبران ناپذيري مي شود. اگر کسي در اين شبکه ها به کسي توهين کند نبايد همه با هم تنبيه بشوند بايد با فرد خاطي برخورد شود

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۱۶ ۱۴:۲۳

سلام. صد در صد با فيلترينگ مخالفم... ميشه با معدود متخلفين برخورد کرد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۱:۵۵

وقتي فرهنگ استفاده از اين شبکه ها تو کشور ما نيست صد در صد بايد فيلتر بشه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۱۹:۵۴

من هيچ مشکلي با فيلتر ندارم، ده ساله فيلترشکن استفاده ميکنم هيچ مشکلي هم واسم پيش نيومده. بزار تا ميتونن فيلتر کنن