• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93070502490
  • خبرنگار : 71129

اف بی آی: 12 شهروند آمریکایی در سوریه هستند نه 100 نفر

اف بی آی: 12 شهروند آمریکایی در سوریه هستند نه 100 نفر

دولت آمریکا معتقد است تنها 12 شهروند این کشور در سوریه به سر می‌برند و در کنار گروه‌های افراطی می‌جنگند نه آن 100 نفری که چندین ماه درباره‌شان بحث بود.

دولت آمریکا معتقد است تنها 12 شهروند این کشور در سوریه به سر می‌برند و در کنار گروه‌های افراطی می‌جنگند نه آن 100 نفری که چندین ماه درباره‌شان بحث بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیمز کامی، رئیس اداره اطلاعات فدرال آمریکا (اف بی آی) گفت: تنها 12 شهروند آمریکایی به سوریه رفته‌اند تا در کنار شبه نظامیان بجنگند. پیشتر گفته شده بود که 100 شهروند آمریکایی به سوریه رفته‌اند که نادرست است.

پیوستن 100 شهروند آمریکایی به شبه نظامیان در سوریه در چند ماه گذشته به یک افسانه بدل شده بود و این در حالی است که دولت واشنگتن خودش را درگیر کمپین حملات هوایی علیه تروریست‌های داعش در عراق و سوریه کرده است.

رئیس اف بی آی در جریان مصاحبه‌ای از مقر این اداره گفت: هنگامی که از عدد 100 استفاده می‌کنم منظورم افرادی هستند که به سوریه رفته‌اند و بازگشته‌اند و تلاش می‌کنند تا بروند و ما جلوی آن‌ها را می‌گیریم و همچنین افرادی که به سوریه رفته‌اند و همان جا مانده‌اند. این رقم تخمینی است اما می‌دانیم که 12 نفر همچنان با گروه‌های تروریستی در سوریه همراه هستند.

اما در اداره‌های دیگر دولت باراک ابواما، رئیس جمهوری آمریکا این آمار و ارقام جور دیگری است.

ماتیو اولسن، مدیر مرکز ملی مقابله با تروریسم گفت: هزاران شبه نظامی خارجی در سه ماهه گذشته به سوریه روان شده‌اند. این افراد بیش از 2000 تن از شهروندان اروپا و بیش از 1000 تن از آمریکایی‌ها هستند.

مایکل مک کان، رئیس کمیته امنیت کشور مجلس نمایندگان آمریکا گفت: از 30 هزار شبه نظامی داعش، 15 هزار تن را شبه نظامیان خارجی تشکیل می‌دهند که بیش از 100 تن از آن‌ها شهروند آمریکایی هستند. بسیاری از این شبه نظامیان پاسپورت‌های غربی دارند.

یکی از مقام‌های ارشد در کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا نیز در جریان جلسه‌ای به چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا گفت: تخمین زده می‌شود که دست کم 2000 شبه نظامی پاسپورت غربی دارند و دست کم 100 تن از آن‌ها تبعه آمریکا هستند.

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا تخمین می‌زنند که حدود 15 هزار شبه نظامی خارجی در عراق و سوریه حضور دارند و در کنار گروه‌های افراطی از جمله داعش می‌جنگند.

درک هاروی، یکی از مقام‌های سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گفت: تعداد دقیق این شبه نظامیان کاملا نامشخص است به همین دلیل است که این مساله تا این حد نگران کننده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha