• جمعه / ۴ مهر ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 93070402194
  • خبرنگار : 71132

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

آمریکا قصد جنگ با داعش را ندارد

آمریکا قصد جنگ با داعش را ندارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بمباران مواضع داعش در سوریه توسط آمریکا و کشورهای هم‌پیمان او در منطقه، ائتلاف آمریکا برای مقابله با داعش را پوشالی خواند و گفت: این بمباران تاثیری در از بین بردن داعش ندارد و بیشتر برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بمباران مواضع داعش در سوریه توسط آمریکا و کشورهای هم‌پیمان او در منطقه، ائتلاف آمریکا برای مقابله با داعش را پوشالی خواند و گفت: این بمباران تاثیری در از بین بردن داعش ندارد و بیشتر برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در سایه همین بمباران‌های اخیر در سوریه یک میلیون نفر آواره سوری در مرزهای ترکیه مستقر شدند. ما اینگونه برخورد با تروریسم را اقدامی صوری می‌دانیم و معتقدیم نمی‌توان با بمباران تروریسم را از بین برد آن هم بمباران در مناطق مسکونی که جز افزایش کشته‌ها نتیجه‌ای ندارد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکایی‌ها قصد نبرد و جنگ با داعش را ندارند، گفت: داعش و عناصر تکفیری دیگر مورد حمایت آمریکایی‌ها بوده و هستند. آنها بهانه خوبی برای حضور آمریکا در منطقه و دامن زدن به‌ بی‌ثباتی به شمار می‌آیند و یکی از دلایلی که آمریکا در منطقه حضور دارد گروه‌های تروریستی هستند که اینها تمام شدنی نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته در افغانستان فقط القاعده بود، اما امروز القاعده‌های بسیار زیادی داریم. ضمن این‌که مبارزه آمریکا با القاعده هم به جایی نرسیده است، زیرا هر اقدامی که آنها انجام دهند به نفع گروه‌های تروریستی خواهد بود و بیشتر به آنها مشروعیت می‌دهد.

جوکار بهترین راه‌حل را خروج آمریکایی‌ها از منطقه و واگذاری مسائل به کشورهای منطقه دانست و گفت: اگر داعش در منطقه‌ای از عراق گیر افتاد به خاطر اراده مردم بود نه حضور آمریکایی‌ها.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ائتلاف آمریکا علیه داعش به جایی نمی‌رسد، افزود: پشت پرده حضور آمریکایی‌ها در منطقه و تشکیل ائتلاف علیه داعش مقاصد دیگری وجود دارد که آن اهداف برای آمریکا مهم است نه مبارزه با داعش. آمریکا می‌خواهد به همین بهانه حکومت‌های منطقه از جمله حکومت قانونی اسد را تضعیف کند.

وی آمریکا و جریان سازش در منطقه را شکست خورده توصیف کرد و گفت: جریان سازش امروز در اوج ضعف است، اما جبهه مقاومت در اوج قدرت و عزت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حضور آمریکایی‌ها در منطقه برای ایجاد فتنه و فتنه‌گری است، تاکید کرد: متاسفانه برخی کشورهایی که در گذشته از داعش و تکفیری‌ها پشتیبانی می‌کردند امروز پادوی آمریکا در منطقه شده‌اند. ما باید هوشیارانه این مسائل را در منطقه دنبال کنیم و در این مقطع زمانی که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند حضورشان را در منطقه تثبیت کنند بر این مساله فائق بیاییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha