• پنجشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۳ / ۰۴:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93070301597
  • خبرنگار : 71417

خبر بروزرسانی شده است

کامرون: ایران می‌تواند به غلبه بر داعش کمک کند/در جنگ علیه داعش شرکت می‌کنیم

کامرون: ایران می‌تواند به غلبه بر داعش کمک کند/در جنگ علیه داعش شرکت می‌کنیم

دیوید کامرون در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر اهمیت مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که کشورش در این مبارزه نقش خود را ایفا خواهد کرد.

دیوید کامرون در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر اهمیت مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که کشورش در این مبارزه نقش خود را ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس همچنین گفت: ایران می‌تواند به شکست دادن داعش کمک کند.

دیوید کامرون در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: انگلیس با ایران اختلاف نظرات شدیدی دارد اما باید به تهران این شانس داده شود تا نشان دهد می‌تواند بخشی از راه حل باشد نه بخشی از مشکل.

وی افزود: رهبران ایران می‌توانند در شکست تهدید داعش کمک کنند. آنها می‌توانند به تضمین یک عراق باثبات تر و جامع تر و یک سوریه باثبات تر و جامع تر کمک کنند و اگر رهبران ایران آماده چنین کاری هستند باید از مشارکت آنها استقبال کنیم.

وی مدعی شد: ما با ایران اختلاف نظرات شدیدی داریم. حمایت ایران از سازمان‌های تروریستی، برنامه اتمی‌اش تهدیدی برای مردم ایران است. تمامی این مسائل باید تغییر کند.

کامرون اضافه کرد: مانند همیشه انگلیس در زمینه تحقق آزادی، دموکراسی و عدالت نقش خود را ایفا خواهد کرد.

وی تصریح کرد، داعش به یک منطقه محدود نمی‌شود زیرا برنامه‌های خطرناکی برای گسترش و انجام اقدامات تروریستی در سراسر جهان دارد.

نخست‌وزیر انگلیس در بخش دیگری از اظهارت خود به موضوع سوریه پرداخت و مدعی شد، پایان حکومت بشار اسد کلید شکست دادن داعش است.

وی خواهان گذاری سیاسی در سوریه برای خاتمه دادن به حکومت اسد شد و گفت: معامله کردن با اسد به شکست دادن داعش منجر نخواهد شد.

کامرون با تأکید بر ضرورت اقدام بین‌المللی علیه داعش، سخنرانی خود را با این جمله به پایان رساند که «ما با شیطانی مواجه هستیم که جهان باید علیه آن متحد شود».

نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که از پارلمان کشورش می‌خواهد تا پیوستن به عملیات حملات هوایی بین المللی علیه داعش در عراق را تصویب کند.

کامرون به مسئله پیوستن انگلیس به عملیات حملات هوایی بین المللی آمریکا علیه داعش در سوریه که از چند روز گذشته آغاز شده، اشاره‌ای نکرد.

وی علیه این باور که توافق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای شکست داعش ضروری است، هشدار داد و آن را خطرناک توصیف کرد.

وی گفت: اقدامات خصمانه دولت اسد در جریان این درگیری وسیله قدرتمندی برای به خدمت گرفتن افراط گرایان بوده است.

نخست وزیر انگلیس از تصمیمش برای ترغیب مشارکت انگلیس در حملات هوایی در عراق دفاع کرده و گفت: تهدید داعش جهانی است و هنگامی که امنیت و آسایش مردم ما در خطر است باید در واکنش هیچ گونه سازشی نداشته باشیم.

وی اذعان کرد: ما از گذشته از جمله حمله به عراق حدود 10 سال گذشته درس‌هایی آموخته‌ایم اما شانه خالی کردن از مشکلی همچون داعش مسائل را بدتر می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۵ ۱۳:۵۰

واقعا براتون متاسفم. يعني مهم ترين قسمت حرفهاي کامرون همين بوده که تيتر بزرگتون شده؟؟!!! اين همه حرفهاي مزخرفي که عليه ايران زد رو چرا تيتر نکرديد و بر عليهش بنويسيد؟؟ مگه ايراني نيستيد؟