• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۰:۴۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93063118152
  • خبرنگار : 71186

دفاع مشاور وزیر از افزایش واردات خودرو

دفاع مشاور وزیر از افزایش واردات خودرو

در حالیکه برخی فعالان صنعت خودرو و قطعه از افزایش واردات خودرو به کشور انتقاد کرده‌اند مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت از این موضوع دفاع می‌کند.

در حالیکه برخی فعالان صنعت خودرو و قطعه از افزایش واردات خودرو به کشور انتقاد کرده‌اند مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت از این موضوع دفاع می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روند واردات انواع خودرو به کشور در چند سال اخیر صعودی بوده است. در سال جاری نیز واردات خودرو بیش از دو برابر شده است.

در این زمینه آمارها حاکی از واردات حدود 44 هزار دستگاه خودروی سواری در پنج ماه نخست سال جاری است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 143 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این شرایط چندی پیش دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی از ارائه طرح "مدیریت واردات خودرو" به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد. به گفته آرش محبی‌نژاد، قطع واردات خودرو از کشورهای تحریم کننده ایران و حمایت از تولید خودروی داخلی از جمله اهداف ارائه این طرح بوده است.

همچنین در این طرح پیشنهاد شده که بخشی از عوارض واردات خودرو به حمایت از صنعت خودروی داخلی اختصاص یابد که در این راستا پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از تولید خودروی داخلی مطرح شده است.

در این باره مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگارایسنا که پرسید خودروسازان و قطعه‌سازان از افزایش واردات خودرو ابراز نگرانی کرده و آن را به صلاح تولید ملی نمی‌دانند، موضع شما در این باره چیست؟ اظهار کرد: در این زمینه من می‌گویم که رقابت چیز خوبی است.

بیوک علیمرادلو با تکرار این جمله که رقابت چیز خوبی است، اظهار می‌کند: واردات خودرو خوب است چون رقابت ایجاد می‌کند.

دفاع مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش واردات خودرو در حالی است که برخی کارشناسان نیز معتقدند دولت باید برای تامین حقوق مصرف‌کنندگان خودرو با کاهش تعرفه، زمینه افزایش واردات خودرو به کشور را فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۰۹:۵۰

شيرين ترين ماليات دولت از ورادات خودرو است و هرکس خودرو وارداتي استفاده مي کند ماليات قابل توجهي مي پردازد.

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۱۰:۰۲

واردات تا حدود 100 هزار دستگاه مناسب است

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۱۱:۰۸

احسنت بالاخره ما يکي از مسئولين را ديديم که به حقوق مصرف کنندگان احترام مي گذارد و به اصل بسيار مهم "رقابت" معتقد است و بيخود و بيجهت از خودروسازان داخلي که خواهان بازار انحصاري هستند حمايت نمي کند. متشکريم

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۱۳:۳۰

اقتصادمقاومتي دقيقا يعني همين.توقف توليدداخلي وافزايش واردات!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۱۴:۱۹

اسم اين رقابت نيست خودتون هم خوب ميدونيد ، اين فقط دفاع از حقوق مصرف کنندگان سرمايه دار است و بس . اگه به رقابت سالم ذره اي اعتقاد داريد واردات خودروهاي ارزان قيمت را آزاد کنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۱۵:۰۲

خودروسازان و قطعه‌سازان از افزايش واردات خودرو ابراز نگراني کرده و آن را به صلاح توليد ملي نمي‌دانند،به صلاح جيب و جان ملتي که توليد ملي از ان هاست مي باشد انحصار نيم قرني مونتاژ خودرو به صلاح ملت بوده و چه عايدي داشته

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۱۷:۳۷

مردم ما تنها مردماني هستند که علارغم شايستگي از همه مردم دنيا عقب تر نگه داشته شدن بواسطه پر کردن جيب فرغون ساز هاي داخلي. تعرفه واردات بايد در ايران صفر بشه تا خودرو سازاي داخلي بدونن نميتونن هرچي بخوان توليد کنند و مردم مجبور باشن بخرن

avatar
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۲۱:۱۱

خدا رو شکر بالاخره ما يکي از مسئولين را ديديم که به حقوق مصرف کنندگان احترام مي گذارد.