• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93061811245

روابط تجاری ایران و روسیه وارد فاز جدیدی می‌شود اگر ...

روابط تجاری ایران و روسیه وارد فاز جدیدی می‌شود اگر ...

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: اگر مسائل پولی و بانکی و حمل و نقل حل شود روابط تجاری ایران و روسیه وارد فاز جدیدی خواهد شد.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: اگر مسائل پولی و بانکی و حمل و نقل حل شود روابط تجاری ایران و روسیه وارد فاز جدیدی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین نقره‌کار شیرازی امروز - سه‌شنبه - در یازدهمین همایش همکاری‌های مشترک ایران و روسیه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: توانایی بالای فنی و مهندسی ایران و روسیه می‌تواند به گسترش روابط تجاری بین دو کشور کمک کند.

وی افزود: ارتباط مستقیم بانک‌های خصوصی دو کشور زمینه مناسبی برای تسهیل ارتباطات پولی و بانکی ایجاد کرده است. همچنین اتاق‌های بازرگانی پیشنهاد می‌کنند شرکت‌هایی برای حمل و نقل مشترک بین دو کشور ایجاد کنیم.

نقره‌کار شیرازی بیان کرد: موقعیت‌های جغرافیایی دو کشور فرصت خوبی به ما داده که از این فرصت‌ها برای بهبود روابط خودمان و سایر همسایگان‌مان استفاده کنیم.

به گفته دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه پتانسیل‌های فنی و مهندسی موجود در دو کشور باعث می‌شود بتوانیم روابط تجاری گسترده‌ای با کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان، کشورهای مشترک المنافع، کشورهای‌ آفریقایی و آمریکای لاتین به وجود آوریم. بخش اعظم این فعالیت‌ها مربوط به نفت، گاز و امور پالایشگاهی است که هر دو کشور توانایی بالایی دارند.

وی در پایان یادآور شد: اتاق‌های بازرگانی آمادگی کاملی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور دارند.

در این همایش مل نیکوف، دبیر کل روسی اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه نیز اظهار کرد: این همایش آغاز موفقیت‌های روابط تجاری ایران و روسیه است و امیدواریم ادامه داشته باشد.

وی افزود: روابط تجاری ایران و روسیه در سال‌های اخیر کم‌رنگ شده بود ولی درحال حاضر شرایط برای افزایش روابط مهیاست. تعداد بالای شرکت‌کنندگان روسی نشان می دهد علیرغم شرایط سختی که در روسیه وجود دارد ما می‌توانیم روابط تجاری گسترده ای با ایران داشته باشیم.

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه اظهار امیدواری کرد برگزاری این نوع همایش‌ها به طور مکرر به گسترش ارتباطات تجار ایرانی و روسی بینجامد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha