• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 93061811206

معاون وزیر نفت خبر داد

مذاکره با روسیه برای توسعه میادین مشترک

مذاکره با روسیه برای توسعه میادین مشترک

معاون وزیر نفت با اشاره به این‌که مسائل مربوط به توسعه میادین نفت و گاز در کمیسیون مشترک ایران و روسیه مطرح شده اما پروژه خاصی مدنظر نیست، گفت: در صورت لغو تحریم‌ها می‌توان انتظار داشت که رابطه ایران و آلمان دچار جهش شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به این‌که مسائل مربوط به توسعه میادین نفت و گاز در کمیسیون مشترک ایران و روسیه مطرح شده اما پروژه خاصی مدنظر نیست، گفت: در صورت لغو تحریم‌ها می‌توان انتظار داشت که رابطه ایران و آلمان دچار جهش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی ماجدی در حاشیه همایشی که در پی برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد با اشاره به این‌که در پی برگزاری این اجلاس قرارداد خاصی منعقد نمی‌شود، اظهار کرد: در واقع با برگزاری این اجلاس بسترسازی در پروژه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری صورت می گیرد.

وی با اشاره به این‌که یکی از شش کمیته این اجلاس کمیته انرژی است که مسائل مربوط به نفت، گاز و نیروگاه‌ها را دربرمی‌گیرد، تصریح کرد: در زمینه نیروگاه‌ها و توسعه میادین نفت و گاز مسائلی مطرح شده اما پروژه خاصی دیده نمی‌شود.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت در ادامه با اشاره به تفاهم نامه‌ای که ماه گذشته بین ایران و روسیه امضا شده گفت: نوید می دهم که حجم روابط بین این دو کشور در سال 2015 میلادی بسیار بیش از میزان کنونی باشد.

ماجدی افزود: ظرفیت بالقوه کشور برای توسعه روابط بیش از میزان فعلی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به این که به عنوان سفیر ایران در آلمان منصوب شده‌اید کی به آلمان سفر می‌کنید؟ گفت: پس از پایان اجلاس مشترک و در اوایل مهر ماه به آلمان می‌روم.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت در ادامه در تشریح مهمترین کارهایی که طی یک سال گذشته در حوزه انرژی انجام داده است گفت: یادداشت تفاهم ایران و روسیه، بهبود رابطه ایران و چین که تا حدودی دچار نوسان شده بود، اولویت‌بندی توسعه میادین مشترک و گسترده کردن روابط ایران و هند از جمله کارهایی بوده که طی یک سال گذشته انجام شده است.

ماجدی همچنین اظهار کرد: در طی این مدت چالش‌های نفت و گاز بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس مورد بازسازی قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان سفیر ایران در آلمان اقداماتی را برای صادرات گاز به اروپا انجام خواهید داد؟ تصریح کرد: یکی از کارها ممکن است همین باشد اما فکر می کنم آلمان به عنوان یک کشوری که حرف اول را در اقتصاد اروپا می زند و با توجه به این که تجار و صاحبان صنایع ما و آلمان شناخت خوبی از یکدیگر دارند می توان انتظار داشت که در صورت لغو تحریم‌ها رابطه ایران وآلمان دچار جهش شود.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت خاطرنشان کرد: آلمان تمایل دارد که نقش بیشتری در خاورمیانه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha