• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93060301662

دستگیری مظنونان داعش در کوزوو

دستگیری مظنونان داعش در کوزوو

طی دو روز ۴۳ تن از افراطیون در کوزوو دستگیر شده‌اند. ده‌ها تن دیگر در این کشور و در خاورمیانه زیر نظر هستند و با تشدید نگرانی از بروز سوءقصدهای تروریستی، مقام‌های کوزوو بر اقدامات امنیتی خود افزوده‌اند.

طی دو روز ۴۳ تن از افراطیون در کوزوو دستگیر شده‌اند. ده‌ها تن دیگر در این کشور و در خاورمیانه زیر نظر هستند و با تشدید نگرانی از بروز سوءقصدهای تروریستی، مقام‌های کوزوو بر اقدامات امنیتی خود افزوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیروهای پلیس کوزوو بیش از ۴۰ تن را دستگیر کردند که گفته می‌شود در عراق و سوریه برای گروه‌های تروریستی "دولت اسلامی" و "جبهه النصرة" جنگیده‌اند.

علت عملیات گسترده پلیس کوزوو که از جنگ ۱۹۹۹ بدین سو بی‌سابقه توصیف شده، صحنه‌های دهشتناک و وحشیانه‌ای بوده که اخیرا انتشار یافته‌اند. در این عملیات، نیروهای پلیس ۶۰ خانه را مورد تفتیش قرار دادند. گفته می‌شود در این خانه‌ها "مواد منفجره، سلاح و مهمات" یافت شده است.

لاودریم موهاکسری، از شبه‌نظامیان کوزوویی، پیش و پس از سر بریدن یک جوان ۱۹ ساله در سوریه عکس‌هایی را از این صحنه در اینترنت منتشر کرده است. موهاکسری هم‌اکنون در سوریه برای گروه تروریستی "دولت اسلامی" موسوم به داعش می‌جنگد. این عکس‌ها تقریبا در تمام روزنامه‌ها و رسانه‌های اینترنتی کوزوو انتشار یافتند و شوک شدیدی بر شهروندان کوزوو وارد آوردند.

به گزارش دویچه وله، با انتشار این تصاویر، عاطفه یحیی آغا، رئیس‌جمهور این جوان‌ترین جمهوری اروپایی، به سرعت واکنش نشان داد و گفت: «کوزوو جزیره‌ای امن برای تروریست‌ها نخواهد بود.»

نگرانی از حملات تروریستی

از شمار افراطیون و تروریست‌های کوزوویی در سوریه و عراق اطلاع دقیقی در دست نیست. بنا به ارزیابی پلیس کوزوو، شمار این افراد میان ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن است. آنچه مسلم است این‌ که طی چند هفته گذشته دست‌کم ۱۶ جسد از عراق و سوریه به کوزوو فرستاده شده است. همچنین ادعا می‌شود که حدود چند صد افراطی در کوزوو حضور دارند.

باقی کلانی، سخنگوی پلیس کوزوو به دویچه وله گفته است: «در طول چند هفته گذشته ۴۳ افراطی مظنون دستگیر شده‌اند. پلیس به شدت در حال تحقیق است و انتظار می‌رود در طول چند روز آینده دستگیری‌های بیشتری صورت گیرد.»

رسانه‌های کوزوو می‌نویسند که دست‌کم ۵۶ تن دیگر به زودی دستگیر خواهند شد. سخنگوی پلیس ضمن اشاره به این‌ که خطر تروریست‌ها برای کشور منتفی نیست، می‌افزاید: «وضعیت امنیتی در کوزوو از ثبات برخوردار است.»

احتمال حملات تروریستی، به نگرانی‌ها در کوزوو و آلبانی دامن زده است. رسانه‌های کوزوو می‌نویسند که احتمال سوءقصدهای تروریستی به هنگام جشنواره فیلم "دوکوفست" وجود دارد؛ جشنواره‌ای که قرار است در اواخر ماه اوت (اوایل شهریور) در شهر "پریرن" برگزار شود. در پریرن ۷۰۰ سرباز آلمانی در یک پادگان نظامی مستقر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha