• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 93052915597
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

دستگیری 3500 اتباع بیگانه هنگام ورود غیر قانونی به آذربایجان‌غربی

دستگیری 3500 اتباع بیگانه هنگام ورود غیر قانونی به آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده‌ی مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: 90 درصد مرزهای آذربایجان‌غربی تحت اشرافیت کامل نیروهای مرزبانی است.

فرمانده‌ی مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: 90 درصد مرزهای آذربایجان‌غربی تحت اشرافیت کامل نیروهای مرزبانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، سردار «شهرام عباسی» در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: دستیابی به این حد از اشرافیت با استفاده از توان انسانی و الکترونیکی فرماندهی مرزهای استانی محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان خلا مرزی وجود ندارد، ادامه داد: امنیتی که در مرزهای استان وجود دارد از امنیت شهر بیشتر نباشد کمتر نیست.

فرمانده‌ی مرزبانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه‌ی مرزبانی استیفای حقوق مرزی است، افزود: فرماندهان و مسئولان مرزبانی در هنگ‌های مرزی در قالب کلانتران مرزی، 36 مورد ملاقات مشترک با کشورهای عراق، آذربایجان، ترکیه در راستای استیفای حقوق مرزنشینان و برخورد با جرائم مرزی داشته‌اند.

وی در خصوص اقدامات عمرانی در مرزها گفت: در مرمت، راهسازی جاده‌های مرزی و ایجاد استحکامات اقدامات دامنه‌داری در حال انجام است.

عباسی با بیان اینکه با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال 10 پروژه‌ی مرزی شامل ساخت پاسگاه، گروهان مرزی و برجک در حال بهره‌برداری و افتتاح است، در ادامه در خصوص برقرسانی و آبرسانی در مرزها تصریح کرد: 3 پروژه‌ی برقرسانی به پاسگاه‌های مرزی و 4 برجک آبرسانی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده‌ی مرزبانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برخورد با قاچاقچیان با قوت ادامه دارد، تصریح کرد: 571 هزار و 609 لیتر سوخت قاچاق کشف شده که در 4 ماهه‌ی نخست سال نسبت به مدت مشابه پارسال، با کاهش 4 درصدی روبرو بوده است.

سردار عباسی با اشاره به عزم جدی مأموران برای مقابله با ورود و خروج غیرمجاز مرزی خاطرنشان کرد: 64 نفر عاملین خروج و پیش از خروج دستگیر شده و با تکمیل پروژه به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی با اشاره به افزایش 53 درصدی دستگیری اتباع بیگانه اظهار کرد: 3500 نفر از اتباع بیگانه به‌هنگام ورود به استان دستگیر شدند که اغلب از کشورهای آذربایجان، بنگلادش، چین و پاکستان هستند.

فرمانده‌ی مرزبانی آذربایجان‌غربی افزود: 6863 رأس دام سبک کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه پارسال، با کاهش 37 درصدی روبرو است.

سردار عباسی در خصوص کاهش کشف اجناس دخانی افزود: در 4 ماهه‌ی نخست سال 173 هزار و 310 پاکت اجناس دخانی کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد کاهش کشف را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کشفیات در زمینه سلاح‌های غیرمجاز، افزود: در 4 ماهه‌ی نخست سال در کشف سلاح غیرمجاز با افزایش 16.8 درصدی مواجه بوده‌ایم.

فرمانده‌ی مرزبانی آذربایجان‌غربی در خصوص قاچاق سلاح یادآور شد: در این رابطه 4 مورد باند منهدم و 22 نفر دستگیر شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha