• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۰:۳۷
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 93052713595
  • خبرنگار : 71452

مریخ‌نوردها تسهیل کننده سفر سرنشین‌دار به مریخ

مریخ‌نوردها تسهیل کننده سفر سرنشین‌دار به مریخ

ناسا امیدوار است با کمک داده‌های جمع‌آوری شده توسط مریخ‌نوردها و کاوشگرهای رباتیک، سفر سرنشین‌دار به سیاره سرخ را تا چند دهه آینده محقق کند.

ناسا امیدوار است با کمک داده‌های جمع‌آوری شده توسط مریخ‌نوردها و کاوشگرهای رباتیک، سفر سرنشین‌دار به سیاره سرخ را تا چند دهه آینده محقق کند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مریخ‌نوردهای فرصت (Opportunity) و کنجکاوی (Curiosity) در حال انجام مأموریت‌های اکتشافی بر سطح سیاره سرخ هستند که به درک بهتر تاریخچه باستانی این سیاره کمک می‌کنند.

هدف اصلی مأموریت جدیدترین مریخ‌نورد ناسا – کنجکاوی – بررسی حیات احتمالی بر سطح مریخ و در عین حال جمع‌آوری اطلاعات برای سفر انسان به این سیاره عنوان شده است.

با فرود هر کاوشگر بر سطح سیاره سرخ، درک محققان برای طراحی سیستم‌های ایمن فرود نیز افزایش پیدا می‌کند.

فرودگر InSight سال 2016 راهی مریخ شده و نسل جدید مریخ‌نورد ناسا که با الگوبرداری از کنجکاوی طراحی می‌شود، سال 2020 راهی این سیاره خواهد شد.

به گفته «ویکتوریا فریدنزن» سرپرست مأموریت رباتیک ناسا، با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده توسط این سیستم‌های رباتیک، امکان طراحی سیستم‌های ایمن فرود برای مأموریت‌های سرنشین‌دار فراهم می‌شوند.

مریخ‌نورد کنجکاوی با وزن بیش از یک تن در اوت 2012 بر سطح سیاره سرخ فرود آمد، اما برای مأموریت سرنشین‌دار، به فرودگر بسیار بزرگتر و سنگین‌تری نیاز است که فناوری مورد نیاز برای این مأموریت هنوز بطور کامل توسعه نیافته است.

محققان ناسا کپسول فضایی اوریون (Orion) و سیستم پرتاب فضایی (SLS) را طراحی کرده‌اند که می‌توان از آنها برای انجام مأموریت‌های عمق فضا از جمله سفر به مریخ استفاده کرد؛ آزمایش این دو سیستم برای سال 2021 برنامه‌ریزی شده است.

با این حال محققان تأکید می‌کنند که پرتاب کاوشگر رباتیک، کم‌هزینه‌تر و کم خطرتر از سفر سرنشین‌دار به مریخ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha